3576
Sök

golf gti (olika årsmodeler)

39 Inlägg
5 augusti 2007
Trådstartare
jag har funderingar¨på att köpa en golf gti. men vad jag vill veta är vilken årsmodel golf böjade ha turbo i sina gti motorer? sen undrar jag om man vågar köpa en äldre gti eller är dom flesta sönderkörda.

//mvh jacob

satt på en bensindunk och fick hålla i mig för kung och fosterland när man skulle gasa

Allfixare
1 475 Inlägg
5 augusti 2007
98 kom den med turbo. Att köpa en gammal golf behöver inte vara ett bekymmer. Du får helt enkelt gå efter skicket på bilen. ser bilen fräsh ut, inga missljud, rassel å dyl ja då är den säkert fräsh. är den rostig å ruskar å har sig så är den ju sliten. man får tänka såhär. ingen köper en golf gti, vr6 g60 eller en impreza, evo, s2, å dyl bilar för att köra lugnt med. man köper dom för dom har pulver. så dom flesta är säkert piskade oxå. men dom tål det oftast om dom sköts rätt!

Drop Shop
926 Inlägg
5 augusti 2007
sönderkörda är nog fel ord. men hårt körda, ja.
Men är motorn servad som den ska så mår den bra.
Gti'n är byggd för att varvas.

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
5 augusti 2007
Är dom servade och välskötta så håller dom för att plågas. jag hade en gti 8v -86 i två år, visst krånglade den ibland men inget allvarligt. Kolla missljud från växellådan och oljeläckage från motorn, ganska vanliga fel. Det finns ingen golf gti som inte är hårt körd, man köper en sån för att gasa.

Vw trimmare
2 995 Inlägg
5 augusti 2007
Ska du köpa turbo ska du vara väldigt försiktigt då dom flesta har gått extremt långt för sin årsmodell ofta 20k+ kolla att alla servicar är gjorda!...äldre Gti 84-89 brukar tyvärr ligga på gränsen till skroten pga av misskötsel underredet + framvagn brukar vara mos så kolla alltid det!...Golf 3 (helst import) är fina bilar bara lyssna/Kolla motorn noga! import brukar man inte kunna klaga på min är import har inte en rostfläck på undersidan bussningarna är i nyskick!.kolla bakluckan + fronten + trösklar där har golf 3:an svaga punkter för rost speciellt bakluckan...

39 Inlägg
20 augusti 2007
Trådstartare
jag undrar hur bra ni tycker en golf gti mk3 8v eller 16v går är den tråkig som stryk typ som en familje bil. ellrt har man kul i dom?

satt på en bensindunk och fick hålla i mig för kung och fosterland när man skulle gasa

Sök