Tjena,
Jag trodde att jag skulle få ett mejl när någon svarade på mitt inlägg, men det fick jag inte. Men som vanligt har några hjälpsamma typer hjälpt mig utan min vetskap, tackar för det.
Det som ju vore ultimat för mig är att ha två kanaler in i steget och låta steget dela upp det så att jag får ljudet i stereo (Alltså två högtalarsignaler) och få ljudet till baslådan baserat på båda signalerna från stereon.
Men jag har läst era svar och har några frågor:
Du borde ta bort bryggan på kanal 1 och 2 och köra en högtalare på varje annars är det risk du överbelastar steget med för liten last (Ohm).
Det här låter både vettigt och farligt, skulle du kunna förklara hur du tänker?
Vad har du för baslåda på kanal 3 och 4 ?
Vet tyvärr inte vad det är för låda. Det spelar dock väldigt bra, den spelade sönder en vindruta för några år sedan, lite av en klassiker...
Mono betyder singel. I detta fall är det ju då kanal 1 och 2 som är bryggade till en/mono kanal.
Jag vet inte hur jag har bryggat dem... Förklaring gärna...
Jag har verkligen tagit mig tid att kolla på inställningarna på steget eftersom bilden jag tagit tillåter det (Det är så jäkla jobbigt att hänga upp och ner på i bagaget för att kolla upp under hatthyllan:) Frågan som kommer till mig är: vad gör BASS EQ för något?
Jag har ett magnat steg me 4 kanaler själv, jag kan ta en bild hur jag kopplat om du vill.. har en baslåda och 2st 6x9" högtalare kopplade på det
Sådant tas självklart tacksamt emot...
Har det riktigt gott allihopa och tack för alla eventuella svar...