3225
Sök

Läckage!

18 Inlägg
17 december 2005
Trådstartare
Hej!

Har ett vattenläckage på min 242:a.
Vattnet kommer in i kupen. Det kommer in från "luftintaget" mellan huven och framrutan!
Någon som vet vars det kan läcka och hur man kan laga?

/mvh Erik

229 Inlägg
17 december 2005
Det är inte framrutan som läcker? Lägg dig inne i bilen och låt någon spruta vatten på bilen och se om du kan se vart det kommer...

~ Lusen, the one and only ~
Medlem i Ösets MK http://www.osetsmk.tk/
Volvo Custom Club http://volvocustomclub.forum24.se/

18 Inlägg
17 december 2005
Trådstartare
Nej trodde att det var det... men när man häller vatten direkt i luftintaget från en flaska kommer det in!
Jag hör hur det rinner i vattnet rinner framför dörren och sen kommer det fran under framstolen... hamnnar där baksätespassagerare har fötterna!

110 Inlägg
17 december 2005
värmepaketet som har gåt

18 Inlägg
18 december 2005
Trådstartare
laaksonen skrev:
värmepaketet som har gåt

Vet du att det kan vara så eller bara en gissning?
Är inte så insatt men tycker det låter konstigt att det skulle läka in för att värmapaketet gått sönder!?

18 Inlägg
18 december 2005
Trådstartare
Lyfter tråden!

21 Inlägg
19 december 2005
Det måste va nått fel på värmepaketet. kan bara vara nåt spjäll som inte stänger, om du får vatten under stolen. För att det går rör från värmepaketet under stolarna, så att det ska komma värme på golvet i bak. För luftintaget som sitter under rutan går in i värmepaketet. Och om då till ex, ett spjäll inte stänger så rinner vattnet genom värmepaketet och genom rören som går under stolarna, och du fåt vatten där...

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
19 december 2005
Om jag inte missminner mig så ska det vara en liten dräneringsslang av gummi som ska leda ev. vatten från värmepaketet (plastburken som fläkt och värmeelement sitter i) så att det rinner ut (ej in i kupen).

cossie jens
127 Inlägg
19 december 2005
japp värme packetet har gått polaren hade det problemet för lite sen ett rent helvete att byta

18 Inlägg
19 december 2005
Trådstartare
Det går ju en luftkanal dit bak ja... men det är inte där vattnet kommer! Det är under en plåt!

16 Inlägg
20 december 2005
Big-E skrev:
Hej!

Har ett vattenläckage på min 242:a.
Vattnet kommer in i kupen. Det kommer in från "luftintaget" mellan huven och framrutan!
Någon som vet vars det kan läcka och hur man kan laga?

/mvh Erik

Har bytt värmepaket på min gamla 242:a..inte så svårt.. kolla om det försvinner vatten ifrån motorn. alltså i expanions kärlet.. försvinner det därifrån och du inte har nån annan läcka så är det värme elementet du får byta.. Annars har du väl nått rosthål det läcker ifrån??  Mvh Danne

18 Inlägg
22 december 2005
Trådstartare
Okok! Har svårt att tro att det kan vara värmepaketet... men måste ju kolla! Försvinner inget kylarvatten.
Bilen är avstängd och jag häller ner vatten i luftintaget och det kommer på golvet... kommer inte i luftkanalen som kommer under stolen, jag hör hur vattnet kommer framför dörren mellan plåtarna, (på sidan alltså). Sen kommer det under en plåt bakom stolen.
Måste ta o plocka ut instrumentpanelen och se vad det kan vara. nån som vet hur man gör det?

460 Inlägg
22 december 2005
Vattnet som rinner ner i luftintaget ska rinna ut i dräneringshål i sparklådorna.(en förbindelse mellan finns)
Om du har ett rosthål och har fått in lera vägdamm i sparklådan så kan dräneringen bli tätt. Eftersom innre sparklåda Har en förmåga att rosta den med så kommer vattnet in i bilen.

Sök