3505
Sök

Kondensator, hur ska man koppla den?

25 Inlägg
28 juni 2007
Trådstartare
Tjeena alla på garaget! ;)

Investerade mig en kondensator igår.
Skulle behöva lite hjälp med o koppla in d.
Läste på en tråd följande på hur man skulle koppla,
                                       +från batteri, via säkring, till + på konding.
                                       +ut på konding till + på steget.
                                        -på steget till - på konding
                                        -ut på konding till jord.

Kan jag bara "skarva" dit kondensatorn på ström-kablen och jord-kablen som jag redan lagt till steget? Elr ska man dra ny till jord-kabel och ström-kabel?
:P

/Nicke
Senast redigerat av Deathraizer (28 juni 2007)

Diesel puffare ;)
161 Inlägg
28 juni 2007
Nja, bättre om du jordar steget och kondingen på samma jord punkt.. inte steget på kondingen om du förstår smile  (tror det ska vara så rätta mig gärna om jag har fel.. men så har jag kopplat iaf)

ps behöver du ladda upp kondingen lr det är en utan uppladdning? ds

Bygger en Fabia RSI = Snabbare och Snyggare!!

21 761 Inlägg
28 juni 2007
Om man ser till att sakerna sitter ordentligt, att kablarnas kabelskor är korrekt klämda och att jordkabeln blir kort så går det bra att jorda steget i kondingen och från kondingen ner till karossen. Detta kopplingssätt brukar visas i kopplingsanvisningarna för kondingarna vad jag vet iaf.

Avstängd
7 Inlägg
1 september 2007
bra.. då fick jag svar på min fråga.. då behöver man med andra ord inte dra fler kablar om man sätter in en kond.. räcker med att slänga in en kond mellan batteri/säkring och steget

de blir ju jordat.. men jag var lite rädd att kablarna inte skulle vara tillräkliga om man jordade både steg/kond på samma kabel

Sök