3648
Sök

Kolfiberdetaljer i inredningen

603 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Hallå!
Jag har pysslat lite med inredningen och börjar bli något sånär nöjd. Hittade ock en ful panel i taket runt lampan där och tänkte göra något roligt utav den. Jag är starkt förtjust i materialet kolfiber och täkte klä den i sån tejp. kolfiberlook. Men det var lättare sagt än gjort.
Har klätt en del annat med såna ark i mina dar men här gick jag i bet. Måste ju ha den runt i kanterna så det ser äkta ut men lyckas inte vika den så mycket och få den att fästa. Jag provade att bara skära precis runt kanten men det skrek verkligen påklistrat när jag provmonterade så. Någon som kanske kan stå med tips och hjälp eller kan man rent av gå till någon och få en sån panel "gjuten" i kolfiber, eller look-a-like kolfiber om det skulle vara så!?
-Kanske bli man utfattig?

Hoppas på att få komma vidare i projektet inredningen smile

Hälsningar Sebastian

In hoc signo vinces

285 Inlägg
3 september 2007
Har du testat med hjälp av värmepistol att värma det och spänna runt ordentligt ?

en satans jävla Volvo.

603 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Ravestream skrev:
Har du testat med hjälp av värmepistol att värma det och spänna runt ordentligt ?

Ja då. Tyvärr räckte det inte för att få det att fästa.
Jag tror nästan jag har provat allt med tejpen nu så har nästan gett upp det.
-i Kalle Anka målar de ju schackrutigt, finns kanske det kolfiberfärg? tongue
Senast redigerat av Casanovan (3 september 2007)

In hoc signo vinces

4 571 Inlägg
3 september 2007
Beställde jag med bara för att prova, klätt faceplate till 360, tvdosor osv men jag tycker klistret är helt värdelöst, stört omöjligt att få det att fästa på andra än plana ytor sad

Förstår inte hur miklen lyckades få till det tongue

603 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
Izual skrev:
Beställde jag med bara för att prova, klätt faceplate till 360, tvdosor osv men jag tycker klistret är helt värdelöst, stört omöjligt att få det att fästa på andra än plana ytor sad

Förstår inte hur miklen lyckades få till det tongue

Jasså har han gjort något liknande!? -Jag kikade lite men såg bara panelen i inredningen och den såg ju ganska slät och inte allt för svårarbetad ut.

In hoc signo vinces

5 Inlägg
3 september 2007
vart kan man hitta så tejp

wibbas:D

(none)
1 725 Inlägg
3 september 2007
Tja! Kollat min sida och dess kolfiberdetaljer ? Det är la inte omöjligt.. big_smile  "Wibbas" - Kolla på www.speedparts.se och sök på "dekorfilm"

//Jonas
Senast redigerat av Braather (3 september 2007)

--Lev i går som det vore i morgon--

Sök