2113
Sök

Ny första bil Opel calibra vs Opel Vectra!?

33 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Tjena vilken tkr ni är bra första bil! säg gärna varför o berätta kanske lite kort smile

Detta är dom två valen jag har . Ingen annan bil behöver nämnas !

Fisksoppa?

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
5 september 2007
av dom 2 måste jag säga oper vectra

537 Inlägg
5 september 2007
vectra 1 och calibra är väl istorsett samma bil. det e väl om du vill ha 4 dörrars eller 2. sport coupé eller sedan som får avgöra. Jag tycker det e bra bilar så länge dom är väl skötta och inte börjar rosta. Mamma har en vectra 94:a som gått snart 50000 mil och är jätte fin. smile leta rost och provkör. cool Jag skulle nog välja en vectra då det finns så många calibror som e stylade redan. finns mycke kul till vectran också.

lycka till

LOSING is not an option... BIG TOYS R 4 BIG BOYS.

160 Inlägg
5 september 2007
Välj en Vectra 2000 16V framför en Calibra 16V. Har för mig att Vectran är betydligt lättare i vikt, Calibran är faktiskt betydligt tyngre än vad många tror. Sedan så tycker jag personligen att Vectran är betydligt snyggare designmässigt och det går att få den ännu mer fräck. Vectra 2000 16V är dessutom mera ovanlig jämfört mot Calibra.

33 Inlägg
5 september 2007
Trådstartare
Det är inte så många som kör Opel calibra här där jag bor .. har inte sett nån faktiskt hmm

Fisksoppa?

9 108 Inlägg
5 september 2007
Det är inte så mycket skillnader på dom förutom utseendet och rymligheten. Jag har själv ägt en Vectra 2000 16V (4x4 också, riktigt ovanlig) och det var en helt klart trevlig bil!

Kolla rost och sånt annars är det inte mycket som går sönder på dom. Personligen hade jag valt en Vectra 2000 om jag skulle hålla den hyfsat original och en Calibra om jag velat köpa massa eftermarknadsprylar till. Original ser Vectran bättre ut tycker jag, calibran ser lite fakesportig ut original och det blir lite löjligt, men med större fälgar, sänkning och en frontläpp får calibran lite försprång..

427 Inlägg
5 september 2007
En Calibra med 2,0 turbo och 4x4 är en mycket fin bil smile

Sök