3117
Sök

Temperaturen går upp!!!

5 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
Det är så att temperaturen går upp till nästan 100 grader på min opel calibra ganska fort och då är det bara för mig att sätta på fläktarna så att jag släpper ut så mycket varmluft som möjligt och då går den ner lite.
är det nån som vet vad det kan vara för fel?

Sugtrimning.. Det ända rätta ^^
28 Inlägg
23 augusti 2006
Termostaten? dålig kylare?

5 Inlägg
23 augusti 2006
Trådstartare
Lodiz skrev:
Termostaten? dålig kylare?

Hur kan jag se vilket av felen det är?
kan inte nånting om bilar....

61 Inlägg
23 augusti 2006
kän på kylaren när motorn är varm, så märker du om den är varm lr inte.. Är den inte varm så lär det vara termostaten som är paj.., typ inte öppnar vattnet till kylarn..
Blir den bara för varm när du kör typ i stan o så, så kan det nog vara givarn till fläcken som inte mår bra..

5 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
men kylarn är varm. den blir varm vart jag än kör sad
tror du att det kan vara toppen som gått?

61 Inlägg
24 augusti 2006
Bajenemmy skrev:
men kylarn är varm. den blir varm vart jag än kör sad
tror du att det kan vara toppen som gått?

Det är ju inte omöjligt tyvärr, men tro inte det värsta;) men det kan ju va bra att kolla upp..hmm
Kan väl va vattenpumpen kanske?

personbilstekniker
147 Inlägg
24 augusti 2006
Fungerar kylarfläkten som sitter i motor utrymmet?

5 Inlägg
24 augusti 2006
Trådstartare
ja den fungerar

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
26 augusti 2006
Hade liknande fel på min calibra=S Behåller den kylarvattnet eller tömmer den ur sig de? Ett vanligt fel på calibra är vattenpumpen har jag hört... De var de som var felet på min. De kan också vara som dom flesta säger temostaten. Asså den som säger till när den ska öppna eller inte... Har du manuell påslagning på fläkten så tycker jag personligen att du ska byta de till automatiskt.. Hade manuell ett tag men de är inte jämt man sitter o kollar på tempmätaren... Hur många gånger har den kokat för dig?

/// SyyHn

3 Inlägg
31 augusti 2006
Har samma problem på min calibra v6. Men har hittat felet. Det var ett relä, som var sönder

Lumpare
141 Inlägg
8 november 2006
Har också fått samma problem på min calibra v6. Vi har bytat givaren som sitter nere vid kylaren och kollat på ett par relä men den fungerar inte för det. AC startar inte heller? Kan det vara allvarligt? Pappa tror att det kan vara ett relä någonstans? Någon som har haft samma problem?

C20LET
1 041 Inlägg
8 november 2006
hade samma problem med min calibra men till slut så sprak min kylare på höger sidan på plasten så jag byte kylare o Termostaten o sedan dess har jag aldrig haft samma problem igen. nu står mätaren i mitten o det e ju rätt läge alltså varken kall eller för varm o så ska det vara

Vi tycker olika vet jag, that's it

6 Inlägg
7 september 2007
kolla alla slangar som leder vatten om det finns någon igentäppt.  kolla även vaccumslangar och pump.

Mp.

Jetonaut
32 Inlägg
8 september 2007
Bara ett tips, alla som har manuellt påslag till elfläkt.

Låt den vara igång jämt då vet du att den går, jag hatar givare och skit som kan paja utan att man märker det. Jag låter min gå hela tiden, det är ju ändå termostaten som sköter temperaturen...

Det är klart den drar ju lite ström men det kan det vara värt att slipa byta toppackning?

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
8 september 2007
blownaway skrev:
Bara ett tips, alla som har manuellt påslag till elfläkt.

Låt den vara igång jämt då vet du att den går, jag hatar givare och skit som kan paja utan att man märker det. Jag låter min gå hela tiden, det är ju ändå termostaten som sköter temperaturen...

Det är klart den drar ju lite ström men det kan det vara värt att slipa byta toppackning?

Då ska man koppla den till tändningslåset. Så den slår ifrån när man stänger av bilen. Annars så kan man ju lätt glömma att slå på den nästa gång man sätter sig i bilen...
Och givaren är inte så dyr att köpa mkt smidigare enligt mig med givare...
Men de är ju som sagt smak sak... Alla gillar ju olika saker:D

/// SyyHn

Sök