2602
Sök

Tickande motor - Nissan 200SX S14 - 94

2 123 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Hejsan, har kommit över en 200:a jag är sugen på.
Den är billig pga tickande/knakande motor, har dock inte vart och kollat på den.
Men det är väl som jag förståt ett känt fel på både Ca18det och Sr20det att ventilerna börjar ticka ?
Eller kan det vara något annat ?
På det bilder jag sett ser bilen finemang ut och det enda är motorn som sagt.
Vad kostar det att fixa till ventilerna, är det lättaste att byta hela toppen eller ska man lämna in den på renovering samt planing ?
MVH Fredrik

Herr
1 722 Inlägg
25 september 2007
Förmodligen ett vevlagerras, fixar du själv kan det bli billigare, lämnar du in kostar det väl upp mot 10k www.200sx.nu för mer info.

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

100 Inlägg
25 september 2007
Hitta en topp på skroten byta rubbet... det gjorde jag på min hitta en på laga basen som bara hade gått 4000 mil sen krockat  wink

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

Drifttekniker
224 Inlägg
25 september 2007
Det är ganska vanligt att lyftare tickar och har sig. Men detta kan ju lika gärna vara vev- eller ramlager mm. Så kolla noga upp det innan !!
Annars är det alltid bäst att renovera för då vet du vad du får.

Kunskap och verkstadsmanual finns på 200sx ogs.

Mvh

2 123 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Tack för alla svar, hade helt tappat tankarna på att det var vevlagerna som kan vara dåliga också, då blir det en betydligt mer omfattande renovering vilket jag inte tror jag klarar i vinter med det garaget jag har och aldrig att jag skulle lämna iväg bilen till en verkstad, sånt gör man själv : )
Tror jag låter han sälja bilen till nån annan och letar vidare efter en fullt fungerande.

Sök