3908
Sök

Problem med turbo

93 Inlägg
28 september 2007
Trådstartare
Eftersom alla klagar på oss ang att dom tycker att vi hänger ut GIK turbo...¨så skriver vi såhär....

Hur vet man om man har fått rätt turbo och vilken storlek den ska ha osv????????????
Folk som sett bilen och turbon säger att det är samma turbo som orginal samt att id-lappen e borttagen.....Har man betalat en bra bit över 7000:- för det man vill ha och sedan får höra att man blivit "lurad"....det är inte bara en som säger att den "nya" turbon e exakt en likadan som orginalet...

Har även pratat med GIK-turbo men har inte fått fram nått vettigt från de hållet......
Senast redigerat av Tuffingen (30 september 2007)

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
28 september 2007
Tuffingen skrev:
för det första blev de inga fler hk å för de andra så var de ostabilt laddtryck....
visade det sig att de inte finns mera hk i den, de va exakt lika mycke som me orginalturbon.....

det räcker inte med att bara slänga på en större turbo för att få fler hästkrafter
du får inga fler hästkrafter än orginal såvida du inte mappar motorn för den nya turbon...

93 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
Ok......vad måste jag göra då................

MeloveGolf skrev:
Tuffingen skrev:
för det första blev de inga fler hk å för de andra så var de ostabilt laddtryck....
visade det sig att de inte finns mera hk i den, de va exakt lika mycke som me orginalturbon.....

det räcker inte med att bara slänga på en större turbo för att få fler hästkrafter
du får inga fler hästkrafter än orginal såvida du inte mappar motorn för den nya turbon...

Volvo: Vi orkar lite vi occkså!!!!!!!

Vw trimmare
2 995 Inlägg
29 september 2007
du får ta dig till en trimm firma som kan volvo och låta dom mappa om bilen åt dig för den turbon tänk på att du inte kan öka hk antalet så mycket såvida inte motorn i övrigt är iordning gjord...

55 Inlägg
29 september 2007
+20-30hkr går eventuellt plocka ut med orginal motor? (kan inte volvo 4cyl direkt)
mappar autotech åt folk om man viftar med pengarna?

1 867 Inlägg
29 september 2007
Låter verkligen inte som GIK det där, jag handlar med dom ofta, köper utbytesturbos av dom.
Professionella killar, skulle aldrig få för sig att skicka nåt annat än vad ni har kommit överens om.

Att bara byta agget ger inga extra hästar, men du har en turbo som klarar av betydligt mer effekt.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

761 Inlägg
29 september 2007
Dålig stil. Min personliga åsikt är att man inte hänger ut företag bara precis för att man inte vet vad ett fel beror på.. Det sista man gör är att hänga ut dom.. Och nej, större agg betyder inte mer effekt. har du problem med en viss leverantör så gör upp med leverantören i första hand. Jag har aldrig handlat från gik turbo och vet inte hur de är, men jag har hört mest gott om dom.

Toyota MR2 -95
Saab 95 2.0t SE -99
VW Buggy -66

Sök