2963
Sök

Bilder: Kolla detta bygge, Mycket mycket fränt bygge .

Reparatör
630 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
#1
http://www.mat.fi/project1929fordmodel-a.htm

Se till å kolla hela bildserien å kolla gärna även filmen .


inga tomte meckar precis

http://www.mat.fi/projects.htm


Tidsoptimist
184 Inlägg
29 september 2007
#2
Tog lite tid att bläddra igenom allt men det var det värt. Grymt coola tändkablar bla. Och hur dom fick till fälgarna

Jag försöker iaf...

Reparatör
630 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
#3
nooky skrev:
Tog lite tid att bläddra igenom allt men det var det värt. Grymt coola tändkablar bla. Och hur dom fick till fälgarna
kolla gärna deras renovering av rallytoyotan med . Guud vilket jobb . helt klart värt att kolla alla bilderna . Fyy fxxn vilket arbete alltså . Å så gnäller folk att det e svårt att göra ditt å datt ..


Tidsoptimist
184 Inlägg
29 september 2007
#4
Hehe grymt fränt. Halvsäkra gubbs

Jag försöker iaf...

248 Inlägg
29 september 2007
#5
Byt namnet på tråden innan admin låser den!

Magnus Betnér - "Det är blattar eller hur? Det ska lysa blått under bilen, skit i fall det går och öppna dörr jävlarna"

63 Inlägg
29 september 2007
#6
Går ju inte att beskriva med ord yikes så vackert. hur läckert som helst det dom gjorde med fälgarna.


Reparatör
630 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
#7
Abbbby skrev:
Byt namnet på tråden innan admin låser den!
stör mig inte så mycket om admin tycker det ska låsas . Synd bara om folket som inte får se när bilar renoveras på ett proffsigt sätt . Svar på denna tråd kvittar mig egentligen .


4 571 Inlägg
30 september 2007
#8
Låser inte däremot så, redigerade jag rubriken samt flyttade tråden till rätt del av forumet.


3 113 Inlägg
30 september 2007
#9
damn.. riktigt coolt projekt. men jag tycker det skulle kryddas till lite mera.. jag menar, hur coolt stulle det inte vara med lite nersänkning, Volk-fälgar, tonaderutor Neon, lackas heltsvart med motiv, och ett fränt o cleant ljudanläggning cool

Semper Fi

195 Inlägg
30 september 2007
#10
(Y) hel fräckt! sleeper ford wink
Senast redigerat av Mattsvart (30 september 2007)


28 Inlägg
30 september 2007
#11
cebT skrev:
damn.. riktigt coolt projekt. men jag tycker det skulle kryddas till lite mera.. jag menar, hur coolt stulle det inte vara med lite nersänkning, Volk-fälgar, tonaderutor Neon, lackas heltsvart med motiv, och ett fränt o cleant ljudanläggning cool
Hoppas du skojar. Gör dom det förstör dom ju bilarna.


Dröm jobbet btw
Senast redigerat av Persson123 (30 september 2007)

billinge
95 Inlägg
30 september 2007
#12
fan helt otroligt det måste kosta en del eller vad celican o audin vart häftigast tycker jag vilken motor i celican

bensin i blodet och motorolja i öronen

161 Inlägg
30 september 2007
#13
fyfan vad fräna dem åken blev smile Värt att kolla igenom smile

ArtDirector
462 Inlägg
30 september 2007
#14
herrejösses... bland det sjukaste jag sett... kanske har missat något men trälackerade alu-fälgar kanske kommer vara det hetaste 2008, vem vet!?!?!?

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

25 Inlägg
1 oktober 2007
#15
kimpan skrev:
fan helt otroligt det måste kosta en del eller vad celican o audin vart häftigast tycker jag vilken motor i celican
Den här celican var meningen skulle bli Toyotas bidrag till Grupp B. Tyvärr han dom inte få klar en sån bil innan klassen förbjöds. Men det finns prototyper.
Dom han bara köra några få rallyn med den. Tex Hongkong-rallyt som den här bilen kommer från. Dom hade, om jag inte mins fel, stora framgångar med den i Safarirallyt.
Bilen dom har renoverat har dom hittat i Saudi Arabien. Om man kollar noga på bilderna ser man en till som dom har lånat för att kunna göra en så exakt renovering som möjligt.
Så det finns alltså lyckliga människor därute som sitter på mycket gammalt guld.

Exakt vad det är för motor vet jag inte. Men det var ju meningen att dom skulle fajtas i Grp-B med den så potent var den nog alldeles säkert.
Jag vet då att jag avgudar den här bilen. Jag tycker det är det ballaste efter Sport Quattron.

Lite rolig att veta om Makela Autos renovering av Toyotan är tex att dom under hela byggets gång hade kontakt med gamla Toyota Team Europe (TTE). Dom som styrde Toyotas rallysatsning.
Många av grejerna på bilen är fabriks grejer som TTE haft liggande på hyllan.
Som Makela Auto har lyckats grina till sig.

Jag blev så imponerad av bygget att jag fick lov att skicka ett mail med diverse frågor... Å tro på fan... Dom svarade!
Så har någon mer frågor kan ni ju alltid prova att skicka ett mail.

Howdy/Magnus

Stötdämparverkstan
BRL
Raidopower
Euromaster


Sök