3868
Sök

Golf III styling-hjälp

VW-driver
291 Inlägg
2 september 2006
Trådstartare
Hej!

Behöver hjälp angående fälgar till min golf III -96.

Angående fälgarna: Måste det vara exakt samma ET-mått, vilket ska vara 38cm? Vad händer om man har rätt bultcirkel (4x100) men har annat ET-mått? Vad är ET-mått egentligen och hur stor betydelse har det?

Och hur är lämpligast att sänka bilen? Köpa nya sportfjädrar?

Och hur sätter man dit sportluftfilter?

/mvh Chris

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
2 september 2006
ET är ett mått på hur långt från mitten på fälgen (innerkant -ytterkant) som kanten på infästningen ligger.
Lägre ET = bredare spårvidd.
Hoppas du hajja!

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
3 september 2006
sänkning sker bäst med sportfjädrar och sportdämpare!

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

VW-driver
291 Inlägg
10 september 2006
Trådstartare
Så om det står i intruktionsboken att originalfälgar är på ET 38, funkar endast de fälgar som har ET 38 eller kan man ha t.ex. ET35?

VW-driver
291 Inlägg
18 september 2006
Trådstartare
Planerar på att köpa ett par 18" Advanti fälgar. Tror ni det passar en Golf III GL med sänkning?

Annars funderar jag på 16" med sänkning.

Någon som vet om det passar bra eller som rent ut sagt har en golf III med samma fälgar?

23 Inlägg
18 september 2006
ska du ha 18 tum are så tar det nog imot i hjulhusen har det störsa på min för att det itne ska ta imot när man svänger och så och jag har 17 tum. men vill man så går allt.. men så du vet mvh jonas

1 785 Inlägg
10 februari 2007
17" går bra. Man får justera skärmkanterna bak.

18" går men då får du har extremt låg profil. Och du vill inte köra med 18" !!! 17" är nog på dessa förbannade tvättbräde vägar.

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?

1 Inlägg
2 oktober 2007
hej på er Alla
Jag vill göran byta min orginal ratt på min golf 3 men jag vet inte hur man gör o vad ska man tänk på innan man öppnar o vart allt sitter.....jag har köpt en ny ratt å rattnav

Sök