3785
Sök

Stereon funkar inte i sierran

66 Inlägg
30 september 2007
Trådstartare
Fick hem min panasonic stereo här för några dagar sen, så idag när det var dags att sätta in den så hände det itne så värst mkt mer än att den satt där.
Verkar som den inte får någon som helst ström alls, utan den är stendöd. förra radion som satt i va fords orginal radio, men den funkade inte heller, dock så lös det om den när man drog på lyset på bilen, men själva radion gick inte att strata..

någon som har en lösning eller tips på detta märkliga problem?
är en ford sierra 90a. har iso omkopplare till den

åk snowboard å plåta vet ja

886 Inlägg
30 september 2007
Kolla alla kopplingar, om något ärgat eller gått sönder. om du har en testapparat(minns inte vad det heter) så vore det ju bäst.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead

410 Inlägg
30 september 2007
kolla som sagt så att du har 12 volt + fram till stereon, har du det så kolla säkringen bak på stereon, den kan ha 2 olika sätt den kan sitta på!

Copyright @ Rybbs Production

27 Inlägg
30 september 2007
Ta fram multimetern å mät lite så borde du snart hitta felet:)

66 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
har provat ltie idag, å då hände något märkligt. en polare testade med några av sina stereosar ignen funka men en av dom klarade att mata in å ut skivor iaf.. så någon form av ström måste den få.. men att få igång den de var ett dött lopp.. hmm

435 Inlägg
2 oktober 2007
Brett skrev:
har provat ltie idag, å då hände något märkligt. en polare testade med några av sina stereosar ignen funka men en av dom klarade att mata in å ut skivor iaf.. så någon form av ström måste den få.. men att få igång den de var ett dött lopp.. hmm

den får nog bara direktströmen inte extra strömen den ska när man vrider på till radioläget eller liknade i tändningslåset. de ska finnas
+ en direkt + en som de blir på när man virder på tändningen. jag kan mata ut skivor ur min fast den är avstängt å inget radioläge är i

430 Inlägg
2 oktober 2007
Jo det låter som den gula(eller röda:p) kabeln inte är med. Dvs den som blir 12v+ när tändningen på bilen slås bå. Gul och röd är plus, en av de blir jord när tändningen är av. Ett tips till er som tänkt sätta i ett blinkande fusklarm men inte vill att det ska blinka när bilen är på.

66 Inlägg
2 oktober 2007
Trådstartare
ta ska kolla upp de här med sladdrackanra.
tack för era svar

Hamster
817 Inlägg
3 oktober 2007
Det vanligaste felet i fordarna är jorden!
Dra en ny jordkabel så bör den starta.

Men kolla även över dom andra kablarna.
Senast redigerat av Keller (3 oktober 2007)

Sök