3 oktober 2007
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Det går bra att använda dubbelt så tjockt material också, helt klart. Fast det blir ju mer svårarbetat förstås.
Jo det är ju iofs sant, men tycker det ska bli omständigt att försöka få stumt mellan de båda "bafflarna" så att inte vibrationer uppstår och det blir missljud på nått sätt. Kanske förklarar mig dåligt..
Sen har jag även ett problem med jordningen.. Hade tidigare en "noname" rca-kabel till framsystemet och hade då generatorljud så det tjongade om det. Extrajordade då rca'n i stereon och då försvann det mesta (dock var det lite ljud kvar). Tänkte att en bättre rca skulle lösa problemet så var iväg o köpte en dls-kabel med remote på nårdik för 170kr eller nått sånt (kommer inte ihåg va kabeln heter men har samma till basen o funkar kanon) Men då jag kopplat om allt så är det fortfarande samma tjut/generatorljud i framsystemet. Provar att extrajorda i stereon på samma sätt o jag får samma resultat, det låter fortfarande lite men mkt bättre. Så att byta kabel hjälpte alltså inte ett dugg.. Vad kan det vara som behöver åtgärdas.. Se över jordkabeln från batteriet till motorn eller extrajorda på något annat sätt? Eller kan något rent uttav vara trasigt?
Mvh
Senast redigerat av Gruffen (3 oktober 2007)