2825
Sök

850 Glt trim.

1 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
Sitter och funderar på vilka trimset det finns för min bil. Tänkte luftfilter och dylikt. Om någon har några direkta tips på effektiva trim sätt så skriv gärna:)

cock rocket!

1 878 Inlägg
9 oktober 2007
Avgas på 2,5" -> 3" finns, öppet filter(gör mer onytta än det gör nytta på sugmotorer), lätta svänghjul. plana o porta, finns även chiptrim för sugmotorer tror de låg på ca: 3000:- spänn på nån sida jag kollade för ett tag sedan. skulle tyliden göra 10hk's mer, knappast nån nytta med det.

8 250 Inlägg
10 oktober 2007
Chip, 2,5" avgas och annat kluftfilter är väl det som är försvarbart ekonomiskt.

3 120 Inlägg
10 oktober 2007
Hur mycket har du tänkt lägga ner?

5.000, 10.000, 50.000?

Avgas och luftfilter påverkar ljudet men gör nog ingen större nytta på effekten. Chip ger i regel inga 10 hk, men med lite tur kanske.

Lättar du svänghjulet får du en nervösare och sportigare gång och bättre drag på låga växlar. Skulle tro att svänghjulet påverkar mer än chipet. Fast är lite bökigare att installera och kostar mer.

Det roligaste "trimmet" till en GLT tycker jag är fräscha däck av bra kvalite och en bra väghållningssats (fjädrar och dämpare).

8 250 Inlägg
10 oktober 2007
viccoA skrev:
Det roligaste "trimmet" till en GLT tycker jag är fräscha däck av bra kvalite och en bra väghållningssats (fjädrar och dämpare).

Är man inne på den delen så är uppgradering till 302mm frambromsar (och även 5-bult som ju då blir ett måste, åtminståne fram) då orginalen är klart underdimensionerade.

Sök