3702
Sök

bmw m5 e39 eller volvo s60 t5 ?

BMW-328I
9 oktober 2007
#21
M5 såklart

low profile
253 Inlägg
9 oktober 2007
#22
beemern skrev:
Zekel skrev:
okey....m5an kankse e en roligare bil att köra o så.... men en m5 är vell dyrare med delar o så än en s60 ?
skulle ja inte tro. kan alla sluta tro att bmw e så sjukt dyra, de är bara ett ryckte, inte nå dyrare än nån annan bil idag........................

helt klart du skä välja m5:an, bakhjulsdrivet och går bättre...
Inte tro att den är dyrare? bara rykte? du har nog förmodligen aldrig ägt en M5a det är klart. Du vet säkert inte vad det kostar att byta VANOS på en e39?....suck suck....

3 112 Inlägg
9 oktober 2007
#23
Du jämför två väldigt olika bilar. M5:an kostade dubbelt så mycket som volvon när den var ny, finns en anledning smile

Har du råd så självklart väljer man M5:an. Det skulle nog 99% av alla bilintresserade göra om man inte behövde ta hänsyn till ekonomin.

En M5:a är inte så dyr att serva. Tror den kostar ungefär som volvon plus någon tusenlapp om året för lite dyrare oljor och annat.

Men du får ha med i din kalkyl att LMM:en har en viss tendens att krångla och att det är en tung bil med väldig prestanda så kliver du inte av kopplingen ordentligt får du byta koppling ganska tätt.

Bilen är byggd för 400hp orginal. Även om du kan skrämma upp volvon till samma hästar som M5:an så är det inte en lika komplett körmaskin.
Senast redigerat av viccoA (9 oktober 2007)


Teddan
2 495 Inlägg
9 oktober 2007
#24
T5Black skrev:
Mer pulver i M5an men volvon är en mer pålitlig bil som är snygg dessutom;)
och vad är det som gör att M5an är mindre pålitlig än en volvo ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

671 Inlägg
9 oktober 2007
#25
det e som att välja mellan köttbullar och oxfilé.. har man råd så tar man oxfilé.. inte bara för att det är godare.. köttbullar kan man äta varje dag.

Sen ska du fråga dej om du vill va svensson-snabb eller om du vill ha mycket respekt... tror inte många tjafsar med m5an i rödljusen t.ex. inte många som spöar den... med s60n måste du bevisa att den är snabb å kanske få pisk ibland.

ett mer jämbördigt val i ägandekostnader och prestanda kanske står mellan s60 t5 och bmw 530 ? 540?

bara du blir nöjd.

Second is the first loser

125 Inlägg
9 oktober 2007
#26
om du skall välja mellan just dom 2 bilarna så e de inget val längre.. du tar ju lätt m5:an. e ju en helt annan kännsla, kvalite, motor messigt... rubbet mog en valing svensson 60... enligt mina tankar o åsikter då..

MVH /// Grundberg

study
772 Inlägg
9 oktober 2007
#27
vad är detta för val sjäklvart väljer du ju en m5:a så grymt snygga grymt högkvalite.

detta är inget val du tar m5:a punkt slut.

T5Black skrev:
Mer pulver i M5an men volvon är en mer pålitlig bil som är snygg dessutom;)
jaha och bmw delar är dyrare ocskå eller. snälla nån bmw är fasiken så mycket mer pålitligare än volvo. min morbror har behövt byta hjullaget på sin xc90. jag har inte ens behövt byta det på min bmw e28 518is 88:a. vakna vakna det är inte som förr i tiden.
Senast redigerat av moose46019 (9 oktober 2007)

Biltokig
870 Inlägg
9 oktober 2007
#28
Svaret på den frågan vet du redan, precis som 90% av de som skrivit i denna tråd! Bmw:n,
S60 är gubbig och inte särskilt sportig - M5 däremot.... gosse!

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

539 Inlägg
9 oktober 2007
#29
det går knappast jämföra M5 o S60 smile så ta m5 du... orkar inte skriva varför, det finns redan massa svar

220 Inlägg
9 oktober 2007
#30
Hade jag gillat Volvo så hade jag tagit M5 men nu gillar jag Bmw och ändå väljer M5

___ "ByggSnubben" ___
2 456 Inlägg
9 oktober 2007
#31
coolloltongue Helt änkelt så får du sätta dig ner å räkna på det om du har råd i längden.
Hur gas glad är du hur vill du andvända bilen på bara åka eller e du ute efter att få
racing expirenas ect,ect ...

S60;Bilig i drift,driftsäker till ett billigt pris,åker säkert,mycket begat till den om något går sönder på märkes skrotar som ej kostar skortan.ect,ect.

Bmw´n;Dyrare nog i drift tyngre å så beroende på din gasfot äter bak däck,Försäkrings kosnad och stöldbejärligare ect,ect.

Det e du som i slut ändan står inför valet å då får du ta i beackt vad du tycker å känner för
å ej gå efter vad andra tycker för det är du som ska leva med inköpet.


Som sagt så e det fina bilar båda två fast på olika sätt har ej något imot att äga en
nyare M-5a en dag när jag har råd med det ... så för nu får man åka S60 ... wink
Senast redigerat av lonewolf-holm (9 oktober 2007)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se

Turbo lover
555 Inlägg
10 oktober 2007
#32
moose46019 skrev:
jaha och bmw delar är dyrare ocskå eller. snälla nån bmw är fasiken så mycket mer pålitligare än volvo. min morbror har behövt byta hjullaget på sin xc90. jag har inte ens behövt byta det på min bmw e28 518is 88:a. vakna vakna det är inte som förr i tiden.
Just hjullager verkar ju knappast hålla en fantastisk kvalité på E39:orna heller. Många som fått byta dem verkar det som. Bland annat bak på min 528 och nu verkar fram ha gett sig också. Sen blir det ju snordyrt att laga M5:an om LMM, Vanos ger sig, eller ännu värre hela motorn vilket iofs inte lär va så vanligt. Men M5 alla dar i veckan ändå om man har råd. Har man inte råd köper man nåt roligare än S60 för pengarna iaf men som har lägre driftkostnader än en M5. Förutsatt att det är maximal körglädje man vill ha.



Sök