3515
Sök

streem i framrutan

76 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
hej, tänkte höra om någon vet vad lagen säger om sånna här streems man sätter i framrutan. hur tjocka får dom vara? (enligt lag) kanske har postat fel (sorry iså fall)

Darth Vader
1 644 Inlägg
10 oktober 2007
Det finns en lag om hur långt ner på rutan dom får gå, har hört 100-tals olika uppgifter om vad som gäller men lagen finns

Braaaaap?

508 Inlägg
10 oktober 2007
Ja nån som vet, för d undrar jag oxå alla säger ju olika.
Min "skulle" inte gått igenom iallafall

755 Inlägg
10 oktober 2007
min på saaben gick inte igenom först med orginal ratt sedan så byte jag till en mindre då gick den igenom.. brukar sätta sin dator på ratten

draminbil.nu
1 382 Inlägg
10 oktober 2007
good_year skrev:
min på saaben gick inte igenom först med orginal ratt sedan så byte jag till en mindre då gick den igenom.. brukar sätta sin dator på ratten

Okej då var mysteriet löst!cool

Bärs!
3 456 Inlägg
10 oktober 2007
På vissa framrutor brukar det vara en markering, längre än den får det inte vara...

Garaget.org peakade 2008.

508 Inlägg
10 oktober 2007
Om man inte har den där markeringen då?

1 661 Inlägg
10 oktober 2007
Då har du en konstig ruta wink   

Finns på vägverkets hemsida har jag för mig, men vars vett fanken smile

The one and only
1 091 Inlägg
10 oktober 2007
Det jag har hört är att man ska kunna hålla ett liggande A4 papper över ratten o då får det inte räcka upp till bården i rutan... Men om man läser reglerna för toning/film på vindrutan så tolkar iaf jag det som att man får täcka 25% bara det inte skymmer sikten för föraren, fast i verkligheten skulle det nog inte vara godkänt roll

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
14 oktober 2007
Vad jag har hört så ska man kunna ställa ett A4-papper på ratten , där går gränsen längre ner än så får inte streemen vara . Det är som sagt bara något jag har hört , inget som jag vet om det stämmer eller inte.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
14 oktober 2007
Polisen här säger att om man fäller ner solskydden så ska man inte se dekalen under kanten.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

17 Inlägg
14 oktober 2007
Om man inte har nån markering på rutan, så brukar de lägga ett A4 ark på ratten... J-vligt löjligt är det iaf! Jag fick en tvåa på besiktningen för att den var tre centimeter för långt ned. Jag har en som tonar ut nertill så den var ju så gott som genomskinlig längst ned...

510 Inlägg
16 oktober 2007
Min toning på min gammla goffe var väl säkert 1/3 .. Och det gick igenom .. men o andra sidan gick saker igenom som inte skullat .. haha .. läckte från nästintill varenda skarv på avgasröret mm .. haha smile Fast fick faktiskt en två på ena bromsslangen wink .. Mvh Johan .. Ps, som dom andra säger drukar det vara en markering .. Om inget annat så tar du bort den inför besigtningen, sen sätter dit en ny smile

Sök