3263
Sök

bensinpumpen låter illla, bilen hackar och dör i kurvor. *LÖST*

45 Inlägg
16 oktober 2007
Trådstartare
Hej!

Nu har jag ett problem med min volvo 745 -87.
Det började med att motorn dör när man svänger, bara nångång ibland. sen vart det oftare o oftare och även om man kör på raksträckorna.

Jag har lagt märke till att huvudpumpen (ej den i tanken) låter väldigt illa, den tjuter, skrapar o knastrar o har sig. låter väldigt oroväckande.

När det ju självklart att jag tror de e pumpen, men vill veta vad ni andra tycker oxå.

Mvh

EDIT: Insprutning
Senast redigerat av Ice Side (19 oktober 2007)

Volvo is king

Smålänning
7 883 Inlägg
16 oktober 2007
Förgasare eller insprutning?
Byt pumpen och bränslefiltret.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
16 oktober 2007
kan vara att hallgivarens fäste är trasig så kablarna jordar i svängar
så var det med min iallafall å jag hade samma symtom

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

45 Inlägg
19 oktober 2007
Trådstartare
Eftersom det är många som inte skriver när dom får fart på sina bilar så tänkte jag göra det.
Felet var ganska simpelt, den behövde tankas tongue hällde i 20 liter till o då startade den smile fastän det ska vara 10 liter kvar så var det det som var felet, hur nu det kan komma sig. pumpen låter inte illa längre heller.

tack för tipsen ni som svarade tidigare smile
Senast redigerat av Ice Side (19 oktober 2007)

Volvo is king

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
19 oktober 2007
det sitter en liten slang på tankgivaren som brukar bli dålig byt den så funkar det å köra med 10 liter soppa i annars så suger han bara luft kostar inte många kronor på volvo

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

45 Inlägg
20 oktober 2007
Trådstartare
ah, tackar smile ska kolla upp de veckan som kommer smile

Volvo is king

207 Inlägg
21 oktober 2007
Ice Side skrev:
Eftersom det är många som inte skriver när dom får fart på sina bilar så tänkte jag göra det.
Felet var ganska simpelt, den behövde tankas tongue hällde i 20 liter till o då startade den smile fastän det ska vara 10 liter kvar så var det det som var felet, hur nu det kan komma sig. pumpen låter inte illa längre heller.

tack för tipsen ni som svarade tidigare smile

du tror inte att tankpumpen är pajj? då går den illa med lite bensin i.

557 Inlägg
21 oktober 2007
Det kan vara så att din pump är dålig, och när du häller i mer soppa så blir det ett högre tryck i tanken vilket resulterar i att pumpen inte behöver arbeta lika hårt. Din pump kanske inte klarar att leverera bränslet ordentligt när du har så lite soppa i bilen.

//Jerry

Sök