Tjena jag är på g att skaffa bil och då ska det bli musiklyssnande av!
Men jag behöver inte kunna tävla i Db dragrace, jag vill ha systemet för att lyssna på musik med
Vad bör jag igentligen satsa på då? Favoritdelen i registret är självklart basen, så jag vill inte att basen ska bli en mullrande smet i ljudet, och ljudet får ännu mindre bli för ljust och mesigt, tungt ska det vara, bilen ska dundra.
Så bör jag lägga pengarna på högkvalitiva 6,5" i dörrarna (funderar på en ford probe, den har fyra 6,5" platser) och skippa separat baslåda och det blir bra ändå eller bör jag göra lite plats i bagaget för en baslåda?
Om jag skaffar separat bas, bör jag ha en stor dyr eller två billigare och mindre? Jag vill att det ska vara snyggt och inte ta allt för mycket plats från bagaget. Så jag funderar om man kunde ha någon ganska platt rundad baslåda som ligger mot den bakersta delen av bagaget så att den inte är ivägen om jag vill fälla sätena.
Är det svårt att bygga det? Asså egna baslådor och få ett bra ljud eller är det färdiga som gäller? Hur stor roll spelar formen? Allt eller är det volymen som gör jobbet?
Även vad är det för skillnad på om jag har en helt tät låda eller med "utblås"??