Omega_Ludde skrev:
Hardjim skrev:
NR 1: Men vi pratade faktiskt vassa bilar.
NR 2: Förresten, såg ditt långa inlägg om kompressorer. Du glömde nämna att kompressorn stjäl motoreffekt när den laddar, det gör inte en Turbo.
NR 3: Om du säger att turbo är tråkiga så har du aldrig kört en redig bil. fatta istället att det värsta du kan köra är en bil med stor motor och turbo.
Vad sägs om en Buggati Veyron med en 8liter V16 och 4st turbo och AWD.
Det foinns väl ingen som tror att den är trist att köra?
NR: 5 Och många bilar med stor motor är inte helt döda utan turbo. Många har ju 400hk sugis och stoppar på en turbo. Det är grejjer det.
Svar Nr 1: oki så vi säger att min bil inte har någon effekt alls.....
Konstigt att Irmscher(inte Opel) bygger en DTM bil utan effekt och sedan säljer den för 500 000 kr när den kom ut. Dessutom bygger man bara 320 av dessa så jag förstår inte vad du menar med vassa bilar.... det är ju iaf en teoretiskt påstående!
Svar NR 2: Sa jag någe annat lr????
jag försökte förklara vad som händer när man överladdar.... förstod du inte det????
överladdning går ut på att lura motorn att den är större än den igentligen är.
alltså ska man skaffa en bil som har lika mycket effekt när den är N/A och sedan överladdad den senare om man vill..... då får man det ultimata.
Svar NR 3: Men försök vara realistisk.... ingen av oss två kommer någonsin att få chansen att köra en sådan bil..... så ingen av oss kan relatera till en sådan bil av egen erfarenhet!
Klart att en sådan bil e grymt roliga att köra..... rakt fram ja! finns väldigt få vägar som man klarar att köra flat out med en sådan bil.
Och påstår du att du kört denna bil så tycker jag att du ska sluta ljuga!!!!
Svar NR 5: Men du kan inte påstå att en bil på 400 Hk med turbo och en sugis utan turbo också den på 400Hk skulle bli ifrånkörd oavsett om turbon funkar eller ej.
Det var liksom d den här tråden började med att killen ville veta vad som var bäst att köpa.
Och huruvida jag ogillar att köra bilar med turbo kan du ju lägga ner nu.... jag försöker bara säga att jag föredrar en sugis framför en turbo..... om, men bara OM(notera nu då) dom har samma effekt och samma prestanda(bakaxel,växellåda mm).
Sedan vad du kan om bilar skiter jag i nu.... du verkar vara typ 15 år gammal och snackar om lunarstom...... alltså lunarstorm e liksom inget man bryr sej om här...... men du kan inte lyssna på vad andra säger utan ditt e bara rätt rätt rätt.... du kanske borde skaffa dej ett konto på lunarstorm... om du inte redan har ett... de verkar ju veta vad som sägs där så.
Ha ett sånt jävla kul liv så hoppas jag inte ser dej "in real life".... skulle inte ens vilja träffa en sån besserwiser som du.
MVH
Och till er andra som läser detta förlåt om det blir långt.... den här tråden e bara pajkastning just nu. Jag överlåter till er andra att prata vett med Hardjim.. om ni lyckas.