2681
Sök

Steget och bas funkat en vecka, kanon död

24 Inlägg
28 oktober 2007
Trådstartare
#21
har redan bytt säkringen, var på mds och då fick jag en ny säkring för den andra glappade som f*n, för vi summrade nämligen över säkringen när den gammla satt i, det kom ingen ström genom efter säkringen...

men nu är den ny och det kommer ända fram till bakluckan nu..

men får spekulera, har nästan slut på ideér hmm

24 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
#22
Halloj igen,

Efter lite sökande och letande hittar jag fortfarande inget fel..

Har testat byta remote kabel, funkar fort farande inte, blir fortfarande ett spänningsfall till 2 Volt,

Och var inne på mds, och dom testade steget och baslådan, så det är absolut inget fel på,
fast har börjat fundera på om det kan vara något fel på bil stereon någonstans, själv enheten,

Någon som har förslag på vad ? hmm

24 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
#23
jepp, men frågan är vad som är felet, var det ligger, när allting funkade i 1 vecka och bara slutade funka efter 1 vecka..

Något tips på vart felet kan ligga ?

1 338 Inlägg
31 oktober 2007
#24
mät upp kablarna bak i bilen sen mäter du om du får en remote signal..kolla jorden så nära 0ohm siom möjligt

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design

24 Inlägg
31 oktober 2007
Trådstartare
#25
Sist jag mätte jorden visade den lite drygt 1 ohm, och ström kablen ger 12 V men när man drar på tändningen så visar den 2 V,
och Remote kabeln ska väl visa 12 V mot jord ? eller hur jag mätte den,

21 761 Inlägg
31 oktober 2007
#26
Om det visade lite drygt 1 Ohm när du mätte jorden så är det den som är dålig. Det ska visa NOLL Ohm, inget annat. Fast det blir ändå inte en rättvisande mätning när man resistansmäter en jordpunkt, då måste i så fall mätinstrumentet kunna mäta hundradels Ohm och dessutom vara mycket noggrant.

För att vara säker på att jordpunkten är bra så ska plåtytan vara helt plåtren och dessutom sitta på en ordentlig plåt som har rejäla svetsfogar så att det blir bra kontakt med övriga karossen.

17 Inlägg
3 november 2007
#27
har du testat att lägga steget direkt på batteriet? isånnfall hur gick det?

Biltokig elektriker
3 352 Inlägg
3 november 2007
#29
Jorda riktigt ordentligt mot karossen. Skrapa/slipa bort färg så kabelskon får så bra kontakt som möjligt. Kontaktera ordentligt med.



Sök