2580
Sök

sponsring av lack?

7 Inlägg
1 november 2007
Trådstartare
Vem kan tänka sig att sponsra med att lack min bil eftervintern med ocean blå lack. kanske bara lockal och nån bra lakerare. bilen är en 855tdi med xc70 kjolar och lite grejer. tackar på förhand.
Senast redigerat av GrusSprutaren (2 november 2007)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
1 november 2007
Vill du ha lackning sponsrat så är det inte riktigt rätt sätt att få det på.
Vad räknar du med? Att det sitter en företagare här och tänker:
"Ja, en Volvo-kombi med samma styling som 3 000 andra Volvos, den ska jag nog lacka gratis"?

För att en sponsor ska bli nöjd och få tillbaka nått för pengarna måste bilen synas, sticka ut och visa reklamen på rätt ställen.
Kan du uppfylla dessa "krav" ?

Vill inte verka otrevlig, men det är alldeles för många som frågar om det är nån som vill sponsra deras bilar här just nu.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

8 156 Inlägg
1 november 2007
Det är aldrig gratis med spons, man måste alltid göra något i gengäld. Visa upp bilen etc.
Sen så måste jag erkänna att jag gillar färgen som sitter på just nu...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

1 653 Inlägg
2 november 2007
räkna med att det är mer jobb med att ha en lack sponsrad, än om du betalar för den själv!
som Pheaton sa, det är aldrig gratis med sponsring, sponsring är ett samarbete mellan dig och sponsorn.
Sponsorn kan ju kräva av dig att du åker runt på precis varenda större bilträff i landet, och då har bara soppakostnaden passerat vad lacken skulle kostat om dyu betalat den själv, + att du får åka runt överallt och visa upp bilen.

Såvida du inte råkar ha en farsa eller bästa polare som e billackerare som lackar bilen gratis åt dig bara för du e hans son/bästis typ...

När du har en sponsor, så är du ett ansikte utåt åt företaget, en rullande reklampelare, då speglar din egna attityd på forum även in din sponsors intryck.
Om du är spydig och odräglig på ett forum (menar inte dig nu altså, utan alla generellt) så ger du ett dåligt intryck både av och hos din sponsor.
Det jag vill peka på är att det inte är så glamoröst som man kan tyckas tro att ha sponsorer.

min rekommendation är att betala för lacken ur egen ficka, då slipper du krav och förväntningar från sponsorer.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

7 Inlägg
2 november 2007
Trådstartare
Grabbar grabbar, pengar finns inga problem, men då får jag väl rolla biljäveln om det är så in i helvete svårt att fatta då.

150 Inlägg
2 november 2007
Någon vart jue förbannad .. o.O

2 Inlägg
2 november 2007
mm verkligen:/

820 Inlägg
2 november 2007
GrusSprutaren skrev:
Grabbar grabbar, pengar finns inga problem, men då får jag väl rolla biljäveln om det är så in i helvete svårt att fatta då.

"pengar finns, inga problem"?

Varför ska du då rolla bilen? tongue que?

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
2 november 2007
Förstår inte vad du tjafsar om?
Vill du ha en sponsring så får du väl åka runt och ragga lite på lackfirmorna, och om det nu inte går så får du väl betala din lack eftersom du har pengar.
MVH

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

.......
2 655 Inlägg
2 november 2007
GrusSprutaren skrev:

varför då inte lämna in bilen om du har bra me pengar, HAHAHAHA...

lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol lol

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
2 november 2007
GrusSprutaren skrev:

Oj, jäklars vad bra du tog kritik. smile

Bygger rolig bil. :)

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
2 november 2007
Med ditt humör lär det inte vara så lätt att få spons! Med det kvittar kanske! Pengar verkar ju inte vara något större bekymer i ditt fall.....

764 Inlägg
2 november 2007
Froops skrev:
Någon vart jue förbannad .. o.O

Wöörrrddd.....

TeQuilla

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
2 november 2007
Hade ju inte varit helt fel att berätta vart du bor till å börja med....
Å vad du mer har för planer när det gäller bilen...lr det e bara ny färg du önskar?!
Har du byggt om ngn bil tidigare å ställt ut? Med god respons asså....

Mitt tips till dig, då jag antar att du icke har ngn tidigare bygga e show-klass bakom dig, är att åka runt till de olika lackfirmorna i din närhet..var det nu e.. å kolla upp om det kan vara ngn som e intresserad av att ge dig lite olika priser, ett "de fixar allt - svart" , ett "du fixar mkt (demontering, spackling, slipning, montering m.m) - svart" samt ett vit pris...

Men du bör ju iaf ha lite fingertopskänsla ang vad som e lämpligt att säga till personerna du möter å hur du ska linda in det å när det e lämpligt resp olämpligt att fråga om svart pris....

Kan nog allt vara lämpligt att ha det klart för dig oxå hur mkt du vill ha lackat? Motorutryme, dörrar...m.m.. ha allt sådant klart så du vet när du åker runt!

Stort lycka till å glöm inte att med rätt attityd kan man komma långt....smile  // Cissi
Senast redigerat av HardcoreHunny (2 november 2007)

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

124 Inlägg
2 november 2007
hahaha det e nog ganska svårt att få sponsring om man är så jävla förbanad hahahaha men om det finns så mycket pengar varför lämnar du inte in bilen o lackar den då!??!??!?
Senast redigerat av joel91 (2 november 2007)

VW-nörd?
4 332 Inlägg
4 november 2007
Trevlig attityd, troligt att man har gott om cash om man ber om sponsring, sen snackar om nån jävla roller(???) och till sist kör 2st gamla sletna bilar...finfint

431 Inlägg
4 november 2007
Jag kan sponsra. Men jag har några krav!
Jag vill ha 1st städande kvinnodjur.
Frukost på sängen varje dag i 1 år.
Ny säng.
Och en kram.

Medlem 5280
552 Inlägg
4 november 2007
Verkar som om han vill ha nån som lackar hans bil svart.

363 Inlägg
5 november 2007
med de humöret kommer man inte långt...ganska enkelt egentligen att få lokal sponsring om man har nåt att erbjuda tillbaka..behöver ju inte va stora grejer direkt..men då måste man kanske kunna tygla sitt humör oxå

She Devil

Sök