Budgetalternativet är väl rörklämmor eller vad dom heter men det sitter inte i alla evighet. Punktsvetsa har jag hört sitter rätt bra men andra vet nog hellre mer än mig
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Tillräckligt krångligt för att folk har sagt åt mig att "ge dig inte in på det du inte kan nu"...och så var det med det. Då lejer man bort det i stället. Betala med en korv och en dricka på macken plus nån skjuts nån natt så är det ordnat på nån timme. Ett par då det aldrig är "effektiva" timmar...i alla fall inte bland mina kompisar som mekar
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
hahahaha.. Mjo, jag far lamna in skiten hos nan polare.. varsta att alla e varsta volvo freaksen och jobbar pa volvo, sa det blir lite problem for dem att komma in med en honda dar men far val plocka in den pa "hobby kvallarna". Det ska nog ordna sig, vill hellre ha det svetsat en dra massa rorklammor.. >D
Jag har köpt mig en japs till min honda nu, men den har bara blivit liggandes ett tag nu för att ja inte vet hur jag ska dra orginal röret till japsen för att få rätt storlek på ansutningen och i rätt höjd. för om du kollar på din orginal ljuddämpare så om du skulle ta bort den så kommer röret som blir kvar att sitta för högt upp för att trycka ditt japsen på.
Så undrar också detta fast vore väldigt tacksam om någon kunde berätta exakt hur den gått till väga, gärna med lite bilder också Vill även veta hur ni har hängt upp själva jappsen då de inte finns några fästen på dom universala
Är ju inte heller sådär bra på o svettsa men de ska väl kunna ordnas om så är fallet. för va ja har fattat som så går de ju inte o svettsa i japsen med vilken svets som helst heller va ?
Det beror på om "japsen" är tillverkad i aluminium eller i stål. Om den är tillverkad i aluminium är det ganska svårsvetsat för dom som är nybörjare med svetsen. Kan vara ganska svårt med stål också eftersom att det antagligen inte är så tjockt gods.
Nej, ingen bild underifrån tyvärr. Jag är inte den som dokumenterar varje grej jag gör.
Men jag gick brevid infästningen till undre länkarmen japp. Mellan infästningen och tanken.
Du gör såhär: Kapa orginal avgas ca 20 cm från bakre länkarmen. Tryck i Muffen i avgassystemet. Tryck sedan på kardankröken på muffen så kommer du se att den går ganska fint runt infästningen. När du monterat denna så tar du japsen och måttar ut på kröken. Där japsen hamnar på kröken kapar du kröken och svetsar på japsen. På så sätt får du denna vinkeln jag har. Därefter är det bara att ta två avgasklämmor, raka ut dom i ett skruvstäv (böj ena tippen 90"). Dessa ska du använda som fästen till slutdämparen, du hänger i fästena och drar ner dom till japsen, där dom hamnar när du måttat in allting, där svetsar du fast dom.
Klart! Tänk dock på att det är mycket måttning hit och dit innan det blir bra.
Nej, ingen bild underifrån tyvärr. Jag är inte den som dokumenterar varje grej jag gör.
Men jag gick brevid infästningen till undre länkarmen japp. Mellan infästningen och tanken.
Du gör såhär: Kapa orginal avgas ca 20 cm från bakre länkarmen. Tryck i Muffen i avgassystemet. Tryck sedan på kardankröken på muffen så kommer du se att den går ganska fint runt infästningen. När du monterat denna så tar du japsen och måttar ut på kröken. Där japsen hamnar på kröken kapar du kröken och svetsar på japsen. På så sätt får du denna vinkeln jag har. Därefter är det bara att ta två avgasklämmor, raka ut dom i ett skruvstäv (böj ena tippen 90"). Dessa ska du använda som fästen till slutdämparen, du hänger i fästena och drar ner dom till japsen, där dom hamnar när du måttat in allting, där svetsar du fast dom.
Klart! Tänk dock på att det är mycket måttning hit och dit innan det blir bra.
tack för beskrivningen.. Börjar också få ett hmm hur ska jag gå till vägar tack för beskrivningen..