3538
Sök

Fjäderbenstag?

151 Inlägg
9 november 2007
Trådstartare
#1
Vad är fjäderbenstag bra för och är det värt att lägga ut 900kr på ett sådant till min golf IV GTI? Mvh vicke


Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
9 november 2007
#2
fjäderbenstag gör inte så mycket mer än att göra framvagn eventuellt bakvagn styvare.. men detta är inget du direkt känner av när du kör på den allmänna vägen utan mer vid Bankörning

finns ju olika material med sem fjäderbenstagen är tillverkade i.. vissa fjäderbenstag är mest till för styling medans andra vid bankörning!

Team Insane Racing

kevlar_soul
9 november 2007
#3
Det är freesh som faaan..

654 Inlägg
9 november 2007
#4
som skrivet så kommer du inte ha nån andvändning av dessa stag så vidare du inte även styvat upp hela chassit med tex ordentlig chassi sats och kanske även K-hämmare.
Är inte allt för många nobb förare som skulle känna nån skillnad mellan ett stag och utan på en vanlig bil med org chassi.
Som ävne nämnt så finns det styling stag och seriösa stag.
Skillnaden mellan dom förstår du säkert själv.

1 833 Inlägg
9 november 2007
#5
Jag tycker det blev en härlig skillnad på min S40 när jag monterade fjäderbenstag fram.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

12 086 Inlägg
10 november 2007
#6
Jag köpte mitt för utseendets skull, och jag kände absolut ingen skillnad efter.

Överladdad
20 Inlägg
10 november 2007
#7
Köpte mina dels för utseende, har inte så stort behov av dem innan men hittade ett par udda Megan Racing så klippte till, 3 dels sätt så hoppas jag den styvar upp bilen lite, tillsammans med khämmare, bussningar och en riktig fjädring så borde väghållningen bli supreme smile
Får se till våren ...


246 Inlägg
10 november 2007
#8
Ett tillskot för bra väghällning!!
Bussningar o fjädrar o dämpare spelar roll..

4 506 Inlägg
10 november 2007
#9
Finns en tråd om detta redan där du kan läsa utförligt om jusst Fjäderbenstag, Och mina erfarenheter utav det från Bilbyggare av Rickard Rydells 855 BTCC bil sammt flera, Orkar inte skriva om allt men läs där innan du köper något!

MVH _Wallis_

Kan du andas kan du dö.

121 Inlägg
12 november 2007
#10
vickeH skrev:
Vad är fjäderbenstag bra för och är det värt att lägga ut 900kr på ett sådant till min golf IV GTI? Mvh vicke
Om inte allt annat är hundra eller rent av racing prylar tror jag att det varken gör från eller till.
/Raz


486 Inlägg
12 november 2007
#11
Det beror på vad det e för bil. T.ex S40 som någon nämde är rätt klena i chassiet så där märks det skillnad. På en bil som e konstruerad med ett styvare chassie så kanske det inte märks alls.

// Tomas

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!


Sök