3326
Sök

Var sätta oljereturen från turbo vid Turbokonvertering på E30 325??

601 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Tja!

Tänkte Turbokonvertera min 325 i Framtiden.
Nån som gjort de lr har tips var man kan sätta oljereturen från turbon nånstans så oljan kommer tillbaka i sumpen?
Nån som har bild på hur de gjort så posta gärna länk lr bilde här i tråden

Mvh/Andreas
Senast redigerat av AcFreaker (21 juli 2007)

Gangster
61 Inlägg
21 juli 2007
köp en riktig bil istället cedervall....

2 122 Inlägg
21 juli 2007
SnipersChoise skrev:
köp en riktig bil istället cedervall....

de där va inte svar på frågan!

på sumpen ska du sätta den så högt upp som möjligt!... mekade i en sådan med turbo hela natten! blackrace idag big_smile
Senast redigerat av Kirre (21 juli 2007)

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

Rakapparat
301 Inlägg
21 juli 2007
borra hål på tråget, och dra den dit. så har vi gjort iaf på dom bmw:er som vi turbokonverterat och det har funkat varje gång

Billackerare
87 Inlägg
21 juli 2007
precis räcker om du borrar hål i ovankant på tråget
Senast redigerat av Schniff (21 juli 2007)

601 Inlägg
21 juli 2007
Trådstartare
Lewa skrev:
borra hål på tråget, och dra den dit. så har vi gjort iaf på dom bmw:er som vi turbokonverterat och det har funkat varje gång

Ok på sidan uppe i ovankanten? Lr du menar på Vä sida där tråget går ut så ma nkan borra hål ovanpå tråget?

Rakapparat
301 Inlägg
22 juli 2007
Det spelar ingen större roll om jag ska va ärlig, vi har provat dom närmaste vägarna från snabbaste vägen och på tråget som det finns plats och faktum kvarstår:) borra där du får plats och där du känner att returen passar det funkar bra vilket som bara det på tråget (framänden då det är djupar samt där det är kvar av tråget. så det inte tar slut efter ditt hål) så borde du inte få nåt problem.

hoppas det hjälper smile

mvh Lewa

601 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
Lewa skrev:
Det spelar ingen större roll om jag ska va ärlig, vi har provat dom närmaste vägarna från snabbaste vägen och på tråget som det finns plats och faktum kvarstår:) borra där du får plats och där du känner att returen passar det funkar bra vilket som bara det på tråget (framänden då det är djupar samt där det är kvar av tråget. så det inte tar slut efter ditt hål) så borde du inte få nåt problem.

hoppas det hjälper smile

mvh Lewa

Ok jag tackar så mkt=) Då har ja iaf lite koll på var ja ska sätta den när de blir dags wink

Laddtrycks-narkoman. medlem nr: 82
426 Inlägg
22 juli 2007
gör det ordentligt och få det svetsat om du inte kan svetsa själv. räcker med en rörstump på 5cm så du kan fästa slangen (som självklart är värmebeständig!)

/Street

Bmw<3
340 Inlägg
12 november 2007
Om man inte vill borra hål i tråget och inte kan svetsa, så kan man alltid koppla in ett t-korn på givaren strax under grenröret:)

Sök