3804
Sök

Lysande CE-lampa, Saab 900 2,3 i ?

76 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
#1
check engine lampan lyser:( har letat efter "glapp" i alla kontakter men den lyser ibland:/ bilen har även stannat 2 gånger:/ vet inte vad som kan vara felet:( skulle vara stor hjälp om någon haft felet innan och vad de kan bero på!


Saab 900s 2,3 - 94

*moderatorfix i rubriken*
Var god läs : http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176
mvh jonTe/moderator
Senast redigerat av lundan_89 (11 november 2007)

saaaaaaaaaab<3

376 Inlägg
11 november 2007
#2
Du måste nog göra en feldiagnos på Verkstan. Anledningen till att "motorlampan" lyser kn ha att göra med mycket det.

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

Smålänning
7 882 Inlägg
11 november 2007
#3
Årsmodell?
Är väldigt säker på att det är vevaxelgivaren. Kabelbrott eller jordfel i en av kablarna till den. Kan vara skitig givare också.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

76 Inlägg
11 november 2007
Trådstartare
#4
twin_cam skrev:
Årsmodell?
Är väldigt säker på att det är vevaxelgivaren. Kabelbrott eller jordfel i en av kablarna till den. Kan vara skitig givare också.
Okej...hur kollar man de då? det är en 94a

tack så mkt;)
Senast redigerat av lundan_89 (11 november 2007)

saaaaaaaaaab<3

3 Inlägg
11 november 2007
#5
Har samma fel. fast min går inte att starta nu, Troligtvis en givare har flera sagt så jag ska in på verkstan imorgon så får dem kolla vad det är för fel.

406 Inlägg
11 november 2007
#6
åk till saab och be dom kolla upp felet med tech2:an

:DPlattan i mattan:D

76 Inlägg
13 november 2007
Trådstartare
#7
T-H skrev:
Har samma fel. fast min går inte att starta nu, Troligtvis en givare har flera sagt så jag ska in på verkstan imorgon så får dem kolla vad det är för fel.
du kan väl höra av dig när du vet va de va för fel?smile ska lämna in min imorgon eller på torsdag för felsökning

saaaaaaaaaab<3


Sök