2651
Sök

Snutens nya vapen

Körv
3 535 Inlägg
17 november 2007
Phaetoon skrev:
hanomag skrev:
har svårt å tro att det skulle påverka något i min gammla hanomag eller volvon heller för den delen, möjligtvis radion xD

atombomber slog ju ut bensinbilar redan på 40-talet, så jag tror inte ens att din hanomag klarar sig.
Tidiga dieslar klarade sig dock. Varför vet jag inte?
Det är väl solenoiden (tändspolen) på bensinaren som dör?

Blyförsegla hela bilen big_smile

Truckdriving Man

674 Inlägg
17 november 2007
Så här är det.   EMP betyder:  Elektro-Magnetisk-Puls.   Elektromagnetism är hela registret av ljus. Allt från lägsta infaröda spektrat till den mest höfrekventa gammastrålning. Det är samma sak, bara olika frekvenser till olika användnings områden.  Tex. Radiovågor, microvågor, synligt ljus, infraljus..  Samma sak, bara olika frekvenser.    EMP vapnet fungerar så här att den skickar en viss frekvens som är så energirik som möjligt att alla elektiska kretsar & metall delar kommer att fungera som antenner & allstra en stark ström som bränner sönder kretsarna, det är iden med vapnet. om det kommer att funka så pass går inte att säga förren det är testat & klart.  Har man tur så blir energi pulsen lagom kraftig så att det "bara" bränner säkringarna i bilen
Senast redigerat av Ramrod (18 november 2007)

With great freedom comes great responsebility

2 594 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
Phaetoon skrev:
hanomag skrev:
har svårt å tro att det skulle påverka något i min gammla hanomag eller volvon heller för den delen, möjligtvis radion xD

atombomber slog ju ut bensinbilar redan på 40-talet, så jag tror inte ens att din hanomag klarar sig.
Tidiga dieslar klarade sig dock. Varför vet jag inte?
Det är väl solenoiden (tändspolen) på bensinaren som dör?

exakt du är inne på helt rätt spår har man en gammal bil är det bara den man behöver byta efter en emp attack

Sök