2247
Sök

Blev påkörd... =\

Driver
2 111 Inlägg
15 november 2005
carnageman skrev:
Det va möjligtvis inte en Audi A8 istället för en S4 ? I sånna fall känner jag till fallet smile
Janken skrev:
Detta handlade om att en s4 som blev påkörd från sidan av en mazda 323a. Framskärm,blinkers,strålkastare,framdörr samt repad bakdrörr o fälgar blev resultatet av att en person inte höll ögonen på vägen. + en ganska skrotad 323a hehe...

nope detta var en s4a..så de var nog olika tillfällen. silvermtellaic me tonade rutor o sänkt m.m..riktig jävla läckerbit smile..

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

55 Inlägg
18 november 2005
Trådstartare
Nuu har jag pratat med han igen på versktan, hade iaf fått upp bilen på liften idag så köra går det iaf med den...men vi fick inte veta ngt ändå =\
Han sa att den kommer stå där inne över helgen, e inte så glad av att den står ute...och att han gör sin bedömning och skickar till försäkringen sen får vi svar ifrån dom...suck..all denna väntan..om jag bara hade fått ett svar...tar säkert 2 månader minst innan jag får se den igen...men den ska ändå inte köras med i vinter...
Hoppas!!! det inte blir så dyrt så dom lagar min sötnos...men det jag undrar är!
Jag har ju själv lackat inredninge med biltemas sprayfärg, nu är det som så att eftersom plåten vid sidoskärmen är inbokad så är där öppet in..nu är det - grader här i skåne...tror ni att lacken kan komma att spricka?? hade ni åkt dit och tänkt det med typ papper för att skydda??
Sedan har ajg ju baslåda&slutsteg i bagaget och som sagt är ju öppet, är det någon risk att det fryser typ?? om här nu blir så kallt...tänkte mest att då kan man åka dit och skydda det med ngt....vad är ert råd? Vad hade ni gjort?? vill ju inte bilen ska gå sönder i onödan...

/Anna

Envis optimist
454 Inlägg
18 november 2005
Ja vad du ska göra för att skydda grejerna vet jag inte faktiskt. Måste den stå ute då? Det lät ju lite konstigt. Måste ju vara bättre att ha en ny hel bil ute som klarar av det än din krockade.

Sen så har du nog rätt i att det kommer att ta tid. Tog 2-3 månade för min kompis att få besked så han var utan bil hela semestern.

Arbetssökande lokförare
170 Inlägg
18 november 2005
De e verkligen för jävligt när folk inte har koll på trafikreglerna, har vart me om liknande situationer sj men som tur e så har dt aldrig smällt!!

To get old and wise, you have to be young and stupid!!

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
18 november 2005
täck över bilen med en bilpressening om det finns möjlighet, så slipper du gå och oroa dig.. smile

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

75 Inlägg
22 november 2005
Hej... surt för dig tjejen..
Men lite ljus i mörkret.
Ja krockade min gamla vectra för
ett par år sedan.. Det var mitt eget fel
och ja körde in i ett träd.. köpte bilen för
20000:- och de lagade den med hjälp av vissa
beg delar för att klara sig på den budget
de fick av förs.bolaget. på 23000:- så de
lagade den för mer än va ja hade köpt den för.
pga. ja tjata lite och de såg att det var en entusiast bil
dock så vara de inte mkt gjort med den. Sänkt och alu fälg
bara typ. och eftersom att ja krökte fälgen också och
de inte fanns ny sådana o få tag på så skickade de iväg den på lagning.
För mig tog det max tre veckorr innan ja fått tillbaka bilen från lagning.
de som tog lång tid var fälgen men d gjorde inte mig så mkt då det va
sommar hjulen som tog stryk och ja skulle hem till moder för o byta till vinterhjul när det small..

Hoppas allt löser sig iaf..

55 Inlägg
24 november 2005
Trådstartare
Sådär ja...
Nu händer det litegrann...
Eftersom Din Bil tog 100år på sig pratade vi med försäkringen som sa att vi fick flytta bilen om vi ville...
Känner en anna som lagar bilar som skulle åka å titta på den och ta den med sig men då hade äntligen efter 1½ vecka Din Bil plockat sönder den och skickat iväg en skadeanmälan till försäkringen...
Det kommer att kosta 37000:-! att laga den vilket jag tycker låter dyrt..men jag tror att försäkringen kommer att godkänna den då bilen minst e värd 30 och å är det endast 7000:-..annars kan ju tantan stå för dom..hmm..

Det roligaste är att Din Bil har avskedat folk för att de inte har ngt att göra...men varför har då min bil stått ute i 1½ vecka för!!!! *grr*

Så det ser ganska så ljust ut nu iaf..väntar endast på svar...
Ringde å prata med han för vill ej dom lackerar i originalfärg för det blir fel men dom kunde skicka den till han som gjort vid den innan så  d löser sig iaf smile

Längtar tills hon kommer tillbaka...har massa planer på henne nu så jag vill ju sätta igång! smile

75 Inlägg
26 november 2005
Ja håller tummarna för dig tjejen. Hoppas att allt löser sig å d bästa..
Lycka till..
Och du kanon fin polo du har.smile

55 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
Sådär ja!!
Glädjande nyheter...min sötnos kommer tillbaka!!
Pratade med dom igår..idioterna har ju inte ringt och de hade ett svar redan i tors! *grr* försäkringsbolaget hade inte ens varit ute å tittat på det utan de har godkänt det så de har börjat att laga henne nu...beställt spoilern å de andra med så har jag tur så har jag henne den 15,16.... smile

404 Inlägg
30 november 2005
Gratulerar! Finns inget värre än att förlora en nära vän wink

Tokig
83 Inlägg
30 november 2005
Grattis, skönt att det löste sig

Corrado G60
BMW E34 535
BMW E28 (535)

29 Inlägg
30 november 2005
man blir gråtfärdig här asså=/

Om man svänger vänster i en högersväng så får man se mer av naturen

55 Inlägg
30 november 2005
Trådstartare
Varför blir man gråtfärdig?

75 Inlägg
30 november 2005
Kanon.. Trevligt att du har henne hemma till jul då smile
Ha d så bra och lycka till..

55 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Wiiiieeeeee idag ska jag hämta min bil smile)))
Äntligen är den fääridg..synd att säga att det tagit låååång tid....
E lite orolig den inte se rut som den ska å att där e stora färgskillnader men håll tummarna för mig..ska hämta den sen vid 4 smile
Synd bara att där kommit en jävla massa snö!!!!!!
Ok,ska juh inte köra med den på vintern men klart man hade velat köra en runda när d var så längesedan hehe men men får väl hålla till i verkstan å fixa med den istället smile

draminbil.nu
1 382 Inlägg
SSS -12
3 217 Inlägg
20 januari 2006
Lägg upp en bild på hur det blivit smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

55 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Japp, ska jag smile

Utanlem
895 Inlägg
20 januari 2006
Söt brud juh... kul att de går bra för vissa! mina bilar blir alltid skrotade sad

Sök