3239
Sök

Vad tror ni om LFS S3?

NissanMotorsport
18 november 2007
Trådstartare
Ja, vad tror ni om det? vilka bilar hoppas ni på? någon som vet SANN info om det? när tror ni det kommer släppas?

jag hoppas på lite gamla muskebilar och lite mer vanligare bilar som man ser vardagligen smile

286 Inlägg
18 november 2007
Detta har jag inte hört något om, upp med info om någon vet något big_smile

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
18 november 2007
S2 är ju inte färdigt än och det kommer ju ständiga förbättringar, när S2 är färdigt kommer dom att släppa S3.
Enligt rykten har jag läst att det kommer kunna finnas regn att välja som väder i S2 i senare veriasioner.

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

28 Inlägg
19 november 2007
Det finns ingen officiell information om varken S2 eller S3 förutom det här:

lfs.net skrev:
Answer to: Will there be other releases than S2 like S3?:
Yes - LFS is still in development and future releases are planned for more content, improvements and features.
A wide variety of cars and tracks is planned and our goal is to cover any type of racing.

Och följande uttalande om vad nästa patch kommer att innehålla:

Scawen skrev:
AI updates and other things.

Allt annat är spekulationer och rykten som spridits av communitymedlemmar. LFS utvecklare har alltid varit mycket hemlighetsfulla.

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

583 Inlägg
19 november 2007
Så som jag har förstått de på LFSforum.net så kommer vi förmodligen inte se s3 på iaf några år till. Efter som lfs s2 egentligen är i betastadiet fortfarande så lär dom itne avsluta det dom håller på med. Men däremot så hoppas jag att dom utvecklar grafikmotorn mer efter som den för tillfället är grundad att köras med DX8. Sen tror jag inte du kommer få se licensierade bilar i lfs, utan om de är nån form av "klassiker" är de en o-lisencierad kopia... sad

"-Det är inte lätt när de är svårt!
-Men de är skönt när de går!"

28 Inlägg
19 november 2007
Skyline_dennis skrev:
Så som jag har förstått de på LFSforum.net så kommer vi förmodligen inte se s3 på iaf några år till. Efter som lfs s2 egentligen är i betastadiet fortfarande så lär dom itne avsluta det dom håller på med. Men däremot så hoppas jag att dom utvecklar grafikmotorn mer efter som den för tillfället är grundad att köras med DX8. Sen tror jag inte du kommer få se licensierade bilar i lfs, utan om de är nån form av "klassiker" är de en o-lisencierad kopia... sad

Det stämmer, delvis. smile S2 är för tillfället inte beta, utan alpha. Och S3 kommer ju inte vara något nytt, det kommer vara en vidareutveckling av S2 precis som S2 är en vidareutveckling av S1. De kommer alltså inte "avsluta det de håller på med".

Sen finns det ju redan ett par "licensierade" bilar i LFS: BMW Sauber; RaceAbout; MRT5 och jag betvivlar inte att de kommer lyckas skaffa fram fler avtal liknande de de har med Helsingfors universitet (RaceAbout) och McGill (MRT5). Samtidigt finns det en stor möjlighet att The LFS Team öppnar upp möjligheten att modda LFS i framtiden:

lfs.net skrev:
[w]e will probably release the [car and track] editors at some point in the future when most of the LFS development is finished.

Det betyder förstås att vem som helst kan skapa vilka bilar och banor som helst för LFS precis som man gör för andra spel såsom rFactor och GTR.

http://www.liveforspeed.se - Resursen för svenska entusiaster av racing-simulatorn Live for Speed

Sök