Asene skrev:
Klarade min taxi uppkörning idag på 1:a försöket
Ville bara dela med mig av den glada nyheten, Någon annan som håller på att ta taxi kort???
Du kanske undrar vad för frågor det handlar om?
JO jag undrar över hur man beräknar uppörningstiden till en kund?;
för det är antagligen inte bara körtiden utan man inberäknar säker vissa tidsbuffertar för att möjlig göra "natur trogna" förhinders marginaler som "ALLTID" uppkommer;stoppp lysen,gång trafikanter, gammal dag ute och åker i 30km/h.Traktor på vägen,Buss som skall släppa av passagerar etc etc
Du kan skicka ett svar också på vicpersson@yahoo.com´
Jag missade nämligen i provet trots jag räknat rätt och nyligen klarat buss testet så jag undrar ju vad som var fel.
Vid buss legtester delgav dem vilka frågor man missat etc vilket ju är pedagosiskt korrekt.Då lär man sig ju.
Jag har en stark känsla att man söker spärra alt info utflöde för att maximera körskole vinsterna´ och VÄGVERKS prov vinsterna.
När jag tog körkort, och haft nu i 27 år utan större incidenter, körde jag upp och klarade teorin( på andra försöket) för den Enorma summan av 650kr:
.Skulle varit 450 kronor ifall jag ej brännt teori provet!!SVERIGE BILLIGASTE körkort?
Naturligtivs har körskolor svårt att existera med sådana privat lärda elever ,Men deras verksamhet bryr sig knappast om mitt liv utan snare tvärtom.
De förefaller att man heklst suger maximera utgifterna för eleverna till i mina ögon enorma belopp.
De finnes naturligtivs en värderings fråga idetta också så och även en viss säkerhets aspekt är säkert inlagd med korrekthet.
Så du får gärna hjälpa.Jag är ej snål bara ekonomiskt trängd vilket är mitt livs öde förefaller det som!!