4446
Sök

Börjar få panik .. Går fett, 740 Turbo..

2 122 Inlägg
17 november 2007
#21
brukar vara blå på blå och svart på svart, men de är ju bara att testa!

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

510 Inlägg
17 november 2007
Trådstartare
#22
Kirre skrev:
brukar vara blå på blå och svart på svart, men de är ju bara att testa!

Brukar ju vara så .. Och så sitter det på min nu också .. 

Men satt och läste på tpc, och då skrev en

"ja kollade lmm:en och den såg som ny ut så tror inte de e den och bilen går inte alls när man kopplar bort den,,ja satte en strypning på kallstartsventil slangen å de hjälpe inte..MEN vet ej om ja har förväxlat två kontakter som e en BLÅ och en SVART.
svart går till kallstartsventilen som är blå.
Blå går till tempgivare som är svart så de låter logist att dom ska till samma färg så är det nån som kan kolla på sin 740 om det är likadant på era kontakter att färgerna går till motsvarande så fore det bussigt!!!"

Han fick då svaret
"Den blå kontakten ska INTE sitta på kallstarten, den ska gå till tempgivaren.
Jag skulle råda dig att byta tempgivaren, den kan ha knasat sig så att den säger att bilen är kall när den igentligen är varm.
Sen kan du prova att byta bränsletrycks regulatorn, Kan jus tå lite öppen hela tiden.
Exakt hur är bilen när motorn är igång? tomgång? berätta gärna lite mer ingående är du snäll"

Stämmer detta eller?
Direktlänk; http://forum.turboperformanceclub.com/v … ight=svart

Hade varit bra ifall någon vet ifall detta stämmer .. Ursäkta att ja inte svarat så snabbt. är hos flickan och dom har gäster så har ätigt midda haha .. Mvh Johan


510 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
#23
wimhed skrev:
Kirre skrev:
brukar vara blå på blå och svart på svart, men de är ju bara att testa!

Brukar ju vara så .. Och så sitter det på min nu också .. 

Men satt och läste på tpc, och då skrev en

"ja kollade lmm:en och den såg som ny ut så tror inte de e den och bilen går inte alls när man kopplar bort den,,ja satte en strypning på kallstartsventil slangen å de hjälpe inte..MEN vet ej om ja har förväxlat två kontakter som e en BLÅ och en SVART.
svart går till kallstartsventilen som är blå.
Blå går till tempgivare som är svart så de låter logist att dom ska till samma färg så är det nån som kan kolla på sin 740 om det är likadant på era kontakter att färgerna går till motsvarande så fore det bussigt!!!"

Han fick då svaret
"Den blå kontakten ska INTE sitta på kallstarten, den ska gå till tempgivaren.
Jag skulle råda dig att byta tempgivaren, den kan ha knasat sig så att den säger att bilen är kall när den igentligen är varm.
Sen kan du prova att byta bränsletrycks regulatorn, Kan jus tå lite öppen hela tiden.
Exakt hur är bilen när motorn är igång? tomgång? berätta gärna lite mer ingående är du snäll"

Stämmer detta eller?
Direktlänk; http://forum.turboperformanceclub.com/v … ight=svart

Hade varit bra ifall någon vet ifall detta stämmer .. Ursäkta att ja inte svarat så snabbt. är hos flickan och dom har gäster så har ätigt midda haha .. Mvh Johan

Eller?


486 Inlägg
18 november 2007
#24
Du får väl prova? Jag har ingen kallstartsventil på min bil så jag kan tyvärr inte kolla roll.

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

510 Inlägg
18 november 2007
Trådstartare
#25
Tomas_H skrev:
Du får väl prova? Jag har ingen kallstartsventil på min bil så jag kan tyvärr inte kolla roll.

Inte? Hur går den då när den är kall? cool


10 287 Inlägg
18 november 2007
#26
Genom att sprutet fettar upp dom vanliga spridarna......

/Göran

wimhed skrev:
Inte? Hur går den då när den är kall? cool

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

486 Inlägg
18 november 2007
#27
Sharky skrev:
Genom att sprutet fettar upp dom vanliga spridarna......

/Göran

wimhed skrev:
Inte? Hur går den då när den är kall? cool


Exakt wink

En marginal är alltid tillräcklig så länge den existerar!

46 Inlägg
21 november 2007
#28
har du fått ordning på bilen än då?



Sök