3909
Sök

corrado??

324 Inlägg
19 januari 2006
Trådstartare
Hallå dom hade ju stänkt köp råds tråden så får skriva här ju. Ja som sakt har funderat på att köppa en corrado g60 nu som vardags bil vill ju inte köra med nissan på vintern mm.Så nu till frågan vad ska man tänka på att kolla på en sådan?? Självklart kompresor och så men är där något annat som är viktigt att tänka på?? Tack på förhand smile

433 Inlägg
19 januari 2006
Var inne på att köpa Golf VR6:a förut och då fick jag råden att kolla så kamkedjan var bytt och absolut lyssna efter missljud runtomkring den, sen var det styrlederna...att det inte glappade nånting..för det var tydligen väldigt dyrt att byta på golf. Även synkringen till..tror det var treans växel..den var tydligen känslig..

VR6orna jag kollade på hade drabbats rätt gulligt av bilens bästa vän - Rosten! Så kolla noga så det inte är några halvtaskiga överspacklingar i skärmar, runt baklucka/baklysen, dörrgångar mm..men det är ju i princip en sak man alltid gör när man köper begagnade bilar..

Tysklandsimport = risk för fiffel..

Det var väl lite saker..visserligen rätt allmänna för dom flesta bilar..men alltid nått! Lycka te! Corrado är ju en jäkla snygg bil!

282 Inlägg
19 januari 2006
När kamrem är bytt kan vara bra o kolla, lyssna efter missljud i kompressorn.. Om taklucka finns testa att köra takluckan både bakåt och tilta upp, den brukar paja.. Kolla handbromsen, bak oken brukar kärva på VW bilar.. Sen finns det självklart rätt mycke allmänt som ska kollas, men viktigt är väl iaf när kompressorn är renoverad.. Corrado är iaf en grymt härlig bil, har själv ägt en G60 innan Vr6:an köptes. smile

324 Inlägg
19 januari 2006
Trådstartare
tackar för svaren är som ni själv säger ganska självklara saker men tål att påminna om smile kompresor har jag därimot inte så stor koll på hur den ska låta men skramla ska den ju inte göra hehe. känner man när den laddar och så eller?? typ som turbo? jag har som sakt mer koll på turbo har ju som sakt en nissan 200 och haft den i 5år.

282 Inlägg
20 januari 2006
Går nog inte känna på den om den laddar, ett sätt att lyssna efter missljud är att hålla en skruvmejsel imot kompressorn och örat. Bäst är nog en Laddtrycksmätare, orginal skall ladda ca 0.7. Det går att se på färddatorn, men en Laddtryckmätare är mer att lita på, länk dit det står hur man gör tongue http://www.corradoclubsweden.com/?pg=fo … &id=69
Senast redigerat av MrFredde (20 januari 2006)

324 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
Tackar så mycket.Mycket hjälp det där. Nu vet man vad man ska kolla smile blir nog en corrado nu om den är i bra skick jag ska kolla på till heljen smile

5 Inlägg
20 januari 2006
Som Corrado entusiast tycker jag det är lite synd att köpa en Corrado för att bara ha som vinterbil eller slit och släng bil, då skulle jag hellre råda dig att köpa en Golf (finns hur många sådana som helst) men du gör natruligtvis som du vill.

"Tysklandsimport = risk för fiffel.."

Risk för fiffel kan även finnas på svenksålda bilar så om du är rädd för import bilar skulle jag inte rekommendera en Corrado, eftersom dom flesta Corrado är tyskimport (och det såldes inte så många i sverige) så chansen att hitta en svensksåld Corrado är inte särskilt stor.
Men som sagt är det en G60 du ska kolla på så är det främst kompressorn du ska titta på, kostar väl runt 5000:- att renovera.
Senast redigerat av Schnellfahrer (20 januari 2006)

324 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
hehe oroa dig inte jag kommer inte ha den som slit och släng bil smile synd på så fin bil ju smile men men blir nog att man gör lite lull lull på den här ochså smile men jag sköter alltid mina bilar som ett litet barn hehe. sen kan jag holla med om att det är lite synd att köra med den på vintern men vill ha en lite roligare bil enn typ en 240 smile och en corrado är ju betydligt roligare och snyggare för den delen också en golf smile

324 Inlägg
20 januari 2006
Trådstartare
föresten där finns ju lite posetivt med tysk inport också ju, är oftast inte mycket råst på dom. och som du själv sa så fiflasde här hemma också. gäller bara att ha lite koll när man köper bil så löser nog allt sig'.

5 Inlägg
21 januari 2006
goffy skrev:
hehe oroa dig inte jag kommer inte ha den som slit och släng bil smile synd på så fin bil ju smile men men blir nog att man gör lite lull lull på den här ochså smile men jag sköter alltid mina bilar som ett litet barn hehe. sen kan jag holla med om att det är lite synd att köra med den på vintern men vill ha en lite roligare bil enn typ en 240 smile och en corrado är ju betydligt roligare och snyggare för den delen också en golf smile

Då kan jag känna mig lite lugnare då wink
Lycka till med köpandet smile

324 Inlägg
21 januari 2006
Trådstartare
hehe tackar smile

Sök