3434
Sök

max antal kr man får ta ut i bankomater????

Teddan
2 495 Inlägg
21 november 2007
moose46019 skrev:
seriöst finns det en spärr. det är väl bara att ta ut 5000 åt gången eller något. så gör jag i alla fall. dock funkar det alltid med post sedel.

ja det finns en spärr alltså max 5000*2 ... tycker det är fullständigt värdelöst därför har jag 3 kort big_smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

DFFL
9 020 Inlägg
21 november 2007
r-ted skrev:
moose46019 skrev:
seriöst finns det en spärr. det är väl bara att ta ut 5000 åt gången eller något. så gör jag i alla fall. dock funkar det alltid med post sedel.

ja det finns en spärr alltså max 5000*2 ... tycker det är fullständigt värdelöst därför har jag 3 kort big_smile

Därför åker man till banken tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 688 Inlägg
21 november 2007
12 000 petade vi ut ur swedbanks minuten när vi skulle köpa bil, fick dock ta ut dom i två omgångar. Då hade farsan använt kontot tidigare med, så 9000 bör inte vara något problem.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Teddan
2 495 Inlägg
21 november 2007
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:
moose46019 skrev:

eller har eget kassaskåp till pengarna som inte skall "synas" wink

DFFL
9 020 Inlägg
21 november 2007
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:

Nej, nej nej.
Madrassen tongue

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
21 november 2007
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:

Nej, nej nej.
Madrassen tongue

jag skulle då fan sova gott om den var fylld me 1000 lappar ^^
måste ju klå vattensäng iallafall lol

Teddan
2 495 Inlägg
22 november 2007
FireTraXX skrev:
r-ted skrev:
FireTraXX skrev:

Nej, nej nej.
Madrassen tongue

nej det är för osäkert ....

jag har alla värdesaker som , reservnycklar, serviceböcker, pengar, smycken, klockor osv inlåsta i mitt skåp .
det står där det är svårast att nå i källarn som för övrigt är larmad 24-7 (utom när jag är där då)

406 Inlägg
22 november 2007
Det gick att ta ut mer förut, nu har jag nått spärren ett par gånger, tycker spärren är satt för lågt, 15-20k borde man ju kunna tu ut tycker jag,

:DPlattan i mattan:D

340 Inlägg
22 november 2007
har tagit ut 60k ur en bankomat på en lördag, det vara bara att splitta upp dom 60 på mina kompisar (som har samma bank, annars tar det för lång tid) och skjutsa runt dem till bankomaterna runt om i stan:)

1 174 Inlägg
22 november 2007
Det rår helt enkelt på vad du har för konto... vet att vissa ungdomskonton har en spärr på typ 5 tusen eller något sånt!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 november 2007
Betalar hellre bilar med överföringar via Internet till personens konto, personen kan vara med när överföringen görs och man skriver ut kvitton på det, slipper man åka runt med tusentals kronor och riskera att bli rånad, speciellt om det nu är sent på kvällen...
Sen kan man väl ta en postväxel från banken på den summan de gäller också, hellre att affären tar en dag extra och man är säkrare?

67 Inlägg
22 november 2007
15.000 i veckan med swedbank, max 8000 i taget, så jävla drygt ibland..

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
22 november 2007
15000 ??

Jag skulle hämta ut min nya 30-tums skärm till datorn och behövde plocka ut lite över tretton men se det fick jag inte utan var tvungen att låna sista biten av pengarna av morsan bara för att få ut skärmen den veckan :S

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Fisketokig
2 997 Inlägg
22 november 2007
daim skrev:

oj. är det säkert det?

Ska betala årets hyra kontant snart, betalar klumpsumma en gång om året för att slippa kladda med några tusenlappar varje månad.

Med andra utgifter så måste man ju börja nu om det bara är 15k i veckan sad

Hört 8000:- jag också men trodde det var vad automaten klarade max och att man fick ta ut så längen det fanns pengar i automaten och på kontot...

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
22 november 2007
Trådstartare
blir ju lite svårt och köra E-överförningar från kontot när man inte har nått sånt till datorn

sen äre ju svårt och skaffa postväxel när man inte har tid och gå in på banken

sen till snubben som frågade om de blev turbo saab ja troligen om jag köper den

DFFL
9 020 Inlägg
22 november 2007
tjompa skrev:
har tagit ut 60k ur en bankomat på en lördag, det vara bara att splitta upp dom 60 på mina kompisar (som har samma bank, annars tar det för lång tid) och skjutsa runt dem till bankomaterna runt om i stan:)

Varför körde du inte bara in till banken?
Måste vara mycket mer komplicerat att flytta över pengarna till dina kompisar konton och sen köra runt till en massa bankomater.

Russel Crowe, Gladiator.

CarCass
627 Inlägg
22 november 2007
Jag tog ut 25 000 en gång i 4 omgångar, då med ungdomskonto, samma bankautomat (direkt efter varandra då..)

Edit:banken var stängd, helg..
Senast redigerat av CarCass (22 november 2007)

Join the Evolution

OEM <3
6 957 Inlägg
22 november 2007
daim skrev:

Stämmer helt!
Skulle ta ut 16 000  i somras, fick först ta 8000 sen 7000
sen låna 1000 spänn av syrran tills man kunde börja ta ut igen big_smile

OEM <3

Queen Of Hearts
1 300 Inlägg
23 november 2007
Jag kör med postväxel det går fin fint det.

Fast kanske svårt när du jobbar så udda  som du säger...

I do it my way

Avstängd
24 Inlägg
23 november 2007
Handelsbankens gräns är 10 000kr ja, och jag hatar Volvo

Sök