3150
Sök

Uppgradera sin data el köpa ny?

Servicerådgivare
715 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
Hallå allesammans
min data börjar bli lite seg och gammal så sitter nu o tänker på om man ska köpa ny el uppgradera den man har?

jag är inte JÄTTE duktigt på datorer men kan lite granna iaf så skulle gärna vilja ha lite råd om vad jag ska göra!  och gärna förslag på olika datorer/uppgraderingar.  för jag vet ju att de finns många datakunninga här på gorg!

De jag gör vid datan är Sitter o surfar laddar hem lite olika saker o lite msn o sånt , burkar ente spela. Så då kanske man ente behöver de "värsta" om ni förstår

Datan jag har nu är processor på 1.83ghz , 256mb ramminne  80gb HD   typ de jag vet om datan..

SÅ ös på med tips och förslag e ni snälla!

tack på förhand

//Chrille_

edit* jag e ente sugen på att lägga ner hur mycke pengar som helst max 3k cirka!
Senast redigerat av chrille_ (23 november 2007)

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

7 Inlägg
23 november 2007
Finns fina uppgraderingspaket på Datorbutiken och Komplett. Finns paket för 3k ungefär. Moderkort/Processor/Minne, brukar det oftast vara i dem. Kika runt där lite. Det blir ju nyare än vad du har i nu iaf smile

116 Inlägg
23 november 2007
Hej, om jag hade varit du, hade jag lagt på 2k till och köpt detta paket, väldigt prisvärt!

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323200

3 120 Inlägg
23 november 2007
Ska du köra Vista (alla versioner utom basic) så tänk på att det är en fördel med hyffsad processor, grafikkort och 2gb minne.

Servicerådgivare
715 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
Ska du köra Vista (alla versioner utom basic) så tänk på att det är en fördel med hyffsad processor, grafikkort och 2gb minne.

Vet ej om jag ska köra vista trivs bra med Xp så kommer nog fortsätta köra med det!

SEn j4nn3  känner ente riktigt jag e beredd att hutta upp 2k till bar sådär.. men de verkade vara en bra burk annars men kändes nästan FÖR bra för vad jag ska ha den till!

mvh Chrille_

116 Inlägg
23 november 2007
chrille_ skrev:
viccoA skrev:

Vet ej om jag ska köra vista trivs bra med Xp så kommer nog fortsätta köra med det!

SEn j4nn3  känner ente riktigt jag e beredd att hutta upp 2k till bar sådär.. men de verkade vara en bra burk annars men kändes nästan FÖR bra för vad jag ska ha den till!

mvh Chrille_

smile. annars kan du bara gå in på www.komplett.se . dom har andra paket också för billigare peng!

mvh janne

Servicerådgivare
715 Inlägg
23 november 2007
Trådstartare
j4nn3 skrev:
chrille_ skrev:
viccoA skrev:

mvh Chrille_

smile. annars kan du bara gå in på www.komplett.se . dom har andra paket också för billigare peng!

mvh janne

yepp tack för tipset är där inne o kollar nu!

Sök