1875
Sök

Ny stereo i Volvo S70

3 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Hejsan. Tänkte att detta är la det bästa stället i Sverige att fråga om man har problem med sin bil, så jag reggade mig för att fråga dem som kan tokmycket om sånt man själv inte har så mycket koll på! iaf:

Jag köpte en Pioneer DEH-P6800MP till min Ford Escord -95 och den va busenkel att koppla in, samma kontakter osv. Nu har jag dock gjort ett bilbyte till en Volvo S70 -00 och jag vill naturligtvis använda samma stereo i denna bilen. Jag tog mig tid idag och försökte pilla in den och jag upptäckte ganska direkt att det inte skulle gå att ansluta Volvons kablage in i stereon, Jag undrar om det finns någon slags konverter man kan köpa så jag kan få in min Pioneer i Volvon eller hur det funkar. Jag såg att Biltema hade en "Kabelsats ISO för Volvo S70" kan det vara en sådan jag behöver?

Tack för svar!

H.Nordin
Skara

112 Inlägg
25 november 2007
Nyare Bilstereoapparater har i regel ISO kontakter, den kabelsatsen är då vad som krävs för att koppla in stereon i din S70, på enklast möjliga sätt.

Rätta mig om du har fel...

3 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Okej får bli att beställa en sådan på måndag då big_smile

112 Inlägg
25 november 2007
big_smile

förresten hur har du tänkt dig med det tomrum som blir efter volvos klump?
tycker den plastadapter som BRL säljer har lite väl tilltaget pris...hmm

Rätta mig om du har fel...

3 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
Jag vet inte, finns det någon platta man kan sätta ivägen? Omfg kan man inte beställa via internet på Biltema? sämst yikes

f.d. Robospine
208 Inlägg
25 november 2007
sånna iso-kablage kan finnas på mackar, micro osv..
köpte en på preem till syrran idag, 120:- kostade den jäkeln men vi var för lata för att åka omvägen till micro =P

..eller hur fan var det nu igen?
www.domiseven.se <<-- Byggdagboken
Min projekttråd

2 600 Inlägg
25 november 2007
kolla även på www.mds.se och se om dom ha nått smile lycka till.

gör som jag kör gubba racer=)

4 824 Inlägg
26 november 2007
volvo_addiction skrev:
big_smile

förresten hur har du tänkt dig med det tomrum som blir efter volvos klump?
tycker den plastadapter som BRL säljer har lite väl tilltaget pris...hmm

Amplified skrev:
Jag vet inte, finns det någon platta man kan sätta ivägen?

Finns ett fack att köpa på volvo som man sätter under radion när man sätter in en enkel DIN.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Sök