3058
Sök

Vilken bas till detta steg?

442 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
#1
Hejsan
Jaa som rubriken lyder.
Har ett sånt här steg " Hell Fire HL-2.55 " finns på http://blekingebilradio.jetshop.se/ , som jag ska koppla 1 bas till och hade tänkt skaffa en proson 10" till den eftersom jag inte har allt för mkt pengar nu och dom som skaffat den har sagt att den funkat väldigt bra för pengarna.

Men vill ha massor med tips från er experter på bra basar, det ska vara 10" och max 500 kr

Mekaniker
16 Inlägg
24 november 2007
#2
Ground Zero Titanium GZTW 10MK²  även den hos Blekinge Bilradio.


Noiseprojekt
24 november 2007
#3
Snabblänk;)
http://blekingebilradio.jetshop.se/Show … mp;cat=467

Men bilden är på ett 4-kanals.
2x90WRMS/1x275W MAX

så du har nog typ 150/180W att tillgå...

442 Inlägg
24 november 2007
Trådstartare
#4
Slarvar skrev:
Ground Zero Titanium GZTW 10MK²  även den hos Blekinge Bilradio.
har sett den men hur funkar det när den är på 300 watt RMS och mitt steg är juh bara på 275?? Har alltid undrat lite på det här. Vi säger att steget levererar 200W och basen är på 150W, går basen sönder då elr?

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
24 november 2007
#5
hummer89 skrev:
Slarvar skrev:
Ground Zero Titanium GZTW 10MK²  även den hos Blekinge Bilradio.
har sett den men hur funkar det när den är på 300 watt RMS och mitt steg är juh bara på 275?? Har alltid undrat lite på det här. Vi säger att steget levererar 200W och basen är på 150W, går basen sönder då elr?
Jag kan inte mycket om bil ljud, men om du hade haft en högtalare till ditt hemmabio ljud och kopplat in den till en förstärkare, och vi hade samma effekt som du skrev i exemplet så hade det funkat men om du drar på hög volym(nära max volymen då den drar max effekt) så skulle högtalaren dö. Högtalaren har ju pms effekt också så den skulle ju klara den effekten en kort stund men säg att du åker en kilometer med det så är det tveksamt skulle jag tro.

Men som sagt jag kan inte mycket om bil ljud. Så jag hoppas du får svar av någon som är mer inne på det där smile


442 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
#6
Tribbe skrev:
hummer89 skrev:
Slarvar skrev:
Ground Zero Titanium GZTW 10MK²  även den hos Blekinge Bilradio.
har sett den men hur funkar det när den är på 300 watt RMS och mitt steg är juh bara på 275?? Har alltid undrat lite på det här. Vi säger att steget levererar 200W och basen är på 150W, går basen sönder då elr?
Jag kan inte mycket om bil ljud, men om du hade haft en högtalare till ditt hemmabio ljud och kopplat in den till en förstärkare, och vi hade samma effekt som du skrev i exemplet så hade det funkat men om du drar på hög volym(nära max volymen då den drar max effekt) så skulle högtalaren dö. Högtalaren har ju pms effekt också så den skulle ju klara den effekten en kort stund men säg att du åker en kilometer med det så är det tveksamt skulle jag tro.

Men som sagt jag kan inte mycket om bil ljud. Så jag hoppas du får svar av någon som är mer inne på det där smile
Nuu tror jag att jag fattar faktiskt, men då blir det ju att basen ska ha högre rms watt än vad som går ut på den från steget.

Men fler förslag?

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
25 november 2007
#7
Phoenix Gold Ryval 12" bas
Phoenix Gold Ryval V12S:

Brott mot reglerna (Marknadsföring)
/Moderator
Senast redigerat av christofer_k (25 november 2007)

442 Inlägg
25 november 2007
Trådstartare
#8
christofer_k skrev:
Phoenix Gold Ryval 12" bas
Phoenix Gold Ryval V12S:

Brott mot reglerna (Marknadsföring)
/Moderator
Det ska va 10" så dom går inte hmm funderar på den där som han där uppe nämnde.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
25 november 2007
#9
kolla   sidan åså går duin på 12" så kollar du på den basen  där står de att de är 10"tongue

442 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
#10
vilken av dom här basarna är bästa köpet tkr ni?
- Ground Zero Titanium GZTW 10MK²    "http://blekingebilradio.jetshop.se"
eller
- Xpress 10 Bashögtalare 10"    "nardik.se"

Har beslutångest...

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
26 november 2007
#11
JAg tycker du ringer jimmie på Blekinge bilradio och frågar om han tycker den basen passar bra till det steget.
HAn är mycke bra att ha och göra med.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"


Sök