2518
Sök

övertryck i turbon, slå ifrån vad övertryck (saab 900 2.0)

133 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Min saab 900 2.0T -98 laddar fullt och mer där till som resulterar i att den slår ifrån precis som ett varvstopp! vad kan detta vara?
kan ungefär gämföra det med att dra W slangen och köra med.

Hoppas på svar snarast!
mvh jonas
Senast redigerat av Foxxer (6 november 2007)

Jonas

med lem
1 925 Inlägg
6 november 2007
kolla så inte slangen lossnat ?  hände samma sak för mig men då hade slangen spruckigt tongue

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

133 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Foxxer skrev:
Min saab 900 2.0T -98 laddar fullt och mer där till som resulterar i att den slår ifrån precis som ett varvstopp! vad kan detta vara?
kan ungefär gämföra det med att dra W slangen och köra med.

Hoppas på svar snarast!
mvh jonas

har kollat slangen. trodde det först var WG klockan men den verka hel men sen vet man ju inte hur den e inuti...

Jonas

155 Inlägg
6 november 2007
sätt lufttryck i wgn och kolla när den öppnar?

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

133 Inlägg
6 november 2007
Trådstartare
Gurrathaman skrev:
sätt lufttryck i wgn och kolla när den öppnar?

ok... hur menar du med det? hur fungerar det? hur gör man det?

Jonas

34 Inlägg
6 november 2007
du tar en vakum pump som du kan pumpa övertryck och undertryck i..sen så tar du en gummislang som är lika stor som den på klockan och sätter på där..sedan är det så enkelt att du pumpar bara undertryck eller övertryck i klockan..sedan håller du den där och ser så att den inte går tillbaka förrens du släpt på trycket själv..

500 Inlägg
6 november 2007
Kolla magnetventilen och DIn.

133 Inlägg
26 november 2007
Trådstartare
det var magnetventilen IGEN!
prata med BSR o de sa att det kunder vara databocen som var kass o ville ha in den för en chek.
Jag frågade ang garanti och de sa att om det var fel på min box så e det jag som får betala och garantin gäller inte pga det är en beg databox och inte en ny från BSR.
I detta fall så får jag betala 500kr för rep av box och mellan 1700-2500 för ny magnetv:(

Trist men vad gör man!?

Jonas

Sök