3468
Sök

Turbo+ volvo original trim

52 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
Hej!

Jag hittade en kille som hade ett volvo turbo+ paket oanvänt som han undrade om jag ville köpa och jag har aldrig hört om det innan men det är en styrbox, ett relä, en magnetventil, en kabelhärva och lite slangar.
Det är alltså ett trimpaket till b230ft som vlovo tagit fram och det ger istället för originalets 165 så ger det 190hk och 280nm.
Undrar ifall ngn vet ngt om det?? dåligt eller bra.. om det funkar på trimmade motorer eller inte.
För min motor är redan chippad, stööre turbo, portad och annan kam. Tror jag ska köpa det i helgen och prova att montera det. ska snacka med lite folk på volvo först och se vad dom säger om det.

Tack på förhand

948 Inlägg
27 november 2007
ingen idé för dig när du har chip större turbo osv.. för det turbo plus gör är att höja laddtrycket lite grann vid ett viss varvtal

52 Inlägg
27 november 2007
Trådstartare
TobbeTT skrev:
ingen idé för dig när du har chip större turbo osv.. för det turbo plus gör är att höja laddtrycket lite grann vid ett viss varvtal

Okey då skiter jag i att köpa det då..

246 Inlägg
27 november 2007
Skippa det det är ju rena blöjan..
Volvo + heheh.. Om dom ändå kunde göra något vettigt suck!!
Typ uppgraderad turbo med uppgraderad box o lite lullul..

10 287 Inlägg
28 november 2007
Känner du till bakgrunden till varför Volvo tog fram Turbo+ ?

/Göran

speedshop skrev:
Skippa det det är ju rena blöjan..
Volvo + heheh.. Om dom ändå kunde göra något vettigt suck!!
Typ uppgraderad turbo med uppgraderad box o lite lullul..

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Darth Vader
1 644 Inlägg
28 november 2007
Jag gör det inte, snälla berätta, sånt här är spännande

Braaaaap?

10 287 Inlägg
28 november 2007
Det var så att den avgascertifering som fanns på gamla 740/940 bara certifierade under 3000rpm. Därför gick det att sälja en trimsats som Turbo + för eftermontage eftersom den bara aktiverades över 3000 rpm och således behövdes ingen ny avgascertifiering.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök