3895
Sök

Konsten att bygga egna sidodörrar!

424 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Hejs!

Nån som råkar ha nån bra länk\sida där man kan samla på sej lite info i form av text & bilder hur man bygger egna "custom" sidodörrar??

Dessvärre har ju inte alla bilar 6,5'or i dörrarna som original.. vilket jag tycker dom borde börja ändra på smile

Aja, tacksam för all den hjälp jag kan få!

Fridens big_smile

1337
1 343 Inlägg
1 december 2007
man tar ut orginal högtalaren så man har ett hål i dörren.
sen mäter man upp en diameter i en storlek så att ett par 6,5 passar.
Sen tar man en såg och sågar.
När det är klart sätter man i 6,5 och vips så är det klart...

Någon speciell del i detta moment du vill ha bild på?
som du kanske känner dig lite osäker på?

I'm not a fighter, I'm a lover!

424 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Tack för tipset, MEN... saken är de att de finns INGA högtalare överhuvudtaget i dörrarna på den bilen jag köpt... Tänkt att ha den som vinterbil men ändå...smile

Jag är osäker på just själva grunden\bottenplattan, vad den ska tillverkas av och hur man går till väga..

Steget senare att bygga ett fäste i MDF board för själv högtalarna har jag lite koll på iaf..
Samt nästan all material är köpt..

Har du nån ide hur jag ska  gå till väga vore tacksamt  smile

424 Inlägg
1 december 2007
Trådstartare
Tänkte ev. hur jag ska gå till väga me de här som byggmaterial: http://mds.se/?artnr=480049

Ifall inte ngn annan har nån klok ide smile

6 851 Inlägg
1 december 2007
kan vara bra om man får veta vad för bil du har...?!

Lite överallt..
612 Inlägg
1 december 2007
LiNx skrev:
Hejs!

Nån som råkar ha nån bra länk\sida där man kan samla på sej lite info i form av text & bilder hur man bygger egna "custom" sidodörrar??

Dessvärre har ju inte alla bilar 6,5'or i dörrarna som original.. vilket jag tycker dom borde börja ändra på smile

Aja, tacksam för all den hjälp jag kan få!

Fridens big_smile

Du kan ju alltid kolla in mitt galleri, så får du kanske lite ideér om hur du vill göra.

Inte de vakraste som gjorts, men det låter iaf! wink sitter en 8" och en 6,5" där.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

68 Inlägg
1 december 2007
jag har hört att det skall finnas (iaf till vissa märken) special dörrsidor som e gjorda för att ha högtalare i men jag vet inte kan vara en myt också

Sök