3281
Sök

9000 T16 Problem Hjälp

81 Inlägg
6 december 2007
Trådstartare
tja alla här på garaget har införskafat mig en saab 9000 t16 från 85 men har litte problem med den. jag får inte den att ladda som den ska alltså turbon jag har koplat bort apc-boxen för att stäla in grund trycket som ska liga på o,45 har jag för mig men kommer bara upp i 0,2 bar men om jag kopplar in den sruvade apc-boxen så ladar den eller vill ladda 0,7 bar men den gör det inte riktigt för när den kommer till 0,6-0,7 bar så bludrar det eller vad jag ska säga trode det var stiften så de har jag bytt och det var det inte bytta även bränslereglatorn till en på 3 bar men hjälpte inte vad kan vara felet vet ni så hjälp mig borde ju kuna få rätt grund tryck i alla fall och plus så borde den väll kuna ladda mer än 0,7 bar.

tack i förhand

2 164 Inlägg
7 december 2007
Kontrolera din turbo först innan du gör nått mer.
Sen efter de kollar du efter vakum läckage på alla slangar.
återkom om du inte hittar felet.

MVH

F

81 Inlägg
7 december 2007
Trådstartare
turbon laddar det vet jag för det hör man.
oki ska kolla alla slangar en gång till har kollat en gång men då hittade jag inget om det inte är det vad kan det då vara vet du det.

5 710 Inlägg
7 december 2007
Att du inte får rätt GLT beror antingen på luftläck på trycksidan (slangar, LLK osv ) eller att turbinhuset läcker eller att WG-klockan är slapp.

MVH Jonas
..............

81 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
oki då ska jag kolla allt det idag ha det bra hör av mig med hur det gott.

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 december 2007
låter som luft läck...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

81 Inlägg
9 december 2007
Trådstartare
så nu har jag fått rätt på laddet med det bludrar när man laddar 0,7bar precis som soppan inte räcker ska bytta filter i dag och se om det hjälper

Sök