3957
Sök

Fakta V70 R Sport sökes

1 268 Inlägg
9 december 2007
-Claesson- skrev:
Det finns inga Laserblåa av den nya modellen. det e den gamla karossen dvs. V70 och inte V70N. (iaf har jag aldrig sett / hört talas om någon laserblå V70N) V70N har ju en grönblå nyans som jag ej vet namn på..

Till frågan i topic så tror jag det kan vara som på 850 R modellerna, där finns det vissa som kallas "Performanceline" och har just ställbara Öhlinsdämpare. Så performanceline kanske e samma som sport i ditt fall... ? en teori bara   cool

blåa V70N R finns det men inte just laserblåa wink men mörkare blå har jag sett jämfört me Laserblå wink

4 823 Inlägg
9 december 2007
Activ8 skrev:
En tilläggsfråga, Stämmer det att alla laserblåa från fabrik också är automatare?
Eller är detta rykte jag hört helt fel?

Ja, V70 R 99-00 fanns enbart med automatlåda och bara med AWD.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Supraman
2 300 Inlägg
9 december 2007
I vissa länder kallades R-modellerna för sport.
Dock brukar det inte förekomma i tyskland eller belgien där dom flesta import R-modellerna kommer ifrån.

Öhlinare sitter ej standard och som har skrivits innan så ingår dom i ett performancepaket som kunde beställas vid köp eller eftermonteras.

Modellerna med den nya motorstyrningen fanns bara med automat.
265 hk motorn såldes bara det sista året och fanns bara med automat.
Denna motor var större än dom tidigare r-motorerna.
Detta för att kompensera tyngden av den extra vikten från automaten och awd systemet.
Den är inte så snabb med denna utrustning.

Det nya styrsystemet skiljer sig från det tidigare med att det är elektr gaspjäll samt att man nu kunde föra in trimprogramvara direkt via obd porten utan att göra åverkan på ecu.
Tidigare styrsystemet var man tvingen att löda.
Nackdelen med det nya systemet är att den är inte så förlåtande om man t,ex monterar en öppen dump då det jobbar med mkt mindre marginaler ochvill gärna protestera mot minsta fel.

För mer info besök www.nordicr.com
Där finns kunskap om just R-bilarna.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök