3393
Sök

Nokia N95 som GPS..?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
8 december 2007
C70 skrev:
TBOC_Razor skrev:
Gå in på nokias hemsida och dra ner nokia maploader, det är programmet du ska ha smile

Tackar!

Segare med nya mjukvaran!??! Har du startat om telefonen efter uppdateringen? Det var skillnad som natt och dag efter jag uppdaterade mjukvaran! Nu går allt blixtsnabbt!

Den startar ju om sig själv efter uppdateringen men mer än den omstarten, nepp tongue

Vet att det e en bunke skit som ska gås igenom osv men jag har ju bara haft nya versionen ett par minuter hittils så det ovan var ju inget slutgiltigt "betyg" på den nya mjukvaruversionen.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

7 120 Inlägg
8 december 2007
C70 skrev:
TBOC_Razor skrev:
Gå in på nokias hemsida och dra ner nokia maploader, det är programmet du ska ha smile

Tackar!

Segare med nya mjukvaran!??! Har du startat om telefonen efter uppdateringen? Det var skillnad som natt och dag efter jag uppdaterade mjukvaran! Nu går allt blixtsnabbt!

Håller med, mkt snabbare och bättre med V20!

424 Inlägg
8 december 2007
Sedan tycker jag att telefonen har fått ett bättre upplägg i menyer osv med nya mjukvaran!

6 170 Inlägg
8 december 2007
C70 skrev:
Sedan tycker jag att telefonen har fått ett bättre upplägg i menyer osv med nya mjukvaran!

Vet inte riktigt om jag gillar den nya layouten heller....... hmm     big_smile

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz

671 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
roligt att höra att den funkar... kan knappt bärga mej tills jag kan "få" en från 3. appropå det... GPS kostar 69/kr i månaden från 3... men kommer jag undan det genom att ladda ner kartorna i telefonen på minnet som ni talade om ? eller kommer jag få punga ut för GPS i vilket fall?

Second is the first loser

1 489 Inlägg
8 december 2007
Roadkiller skrev:
Det jag inte fattar är hur gör man när man använder GPS:en när det ringer??hmm

Då måste man antingen stanna på en vettig plats eller kör fel.big_smile

Eller hur funkar det??

Själv har jag köpt en K850i..cool

Telefonen fortsätter snacka.. wink

Använde den en gång i skogen och det ringde, svarade och sen hörde jag om 400m sväng höger, så det funkar bra det. Sen när du lägger på så kommer GPS igång igen

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

JDM
593 Inlägg
9 december 2007
V20?
Jag uppdaterade igår med något oppdateringsprogram, det hände inte mycket inte. Hur får jag tag i V20?

BTW: kartorna hittar du på nokias hemsida. "maps" heter det...

Ni med V20 kan ni skriva in *#0000# på era mobiler och säja vad det står?
Senast redigerat av Haxxel (9 december 2007)

Det ska vara JDM och bana!

403 Inlägg
9 december 2007
Hej jag har n95 8gb den är grym! Funkar skit bra och med det ny starkare batteriet så är den nästan perfekt!

186 Inlägg
9 december 2007
GripenT16 skrev:
Hej jag har n95 8gb den är grym! Funkar skit bra och med det ny starkare batteriet så är den nästan perfekt!

Kan bara hålla med, sedan att skärmen är lite större gör ju inte det hela sämre wink

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

7 120 Inlägg
9 december 2007
Echelon skrev:
GripenT16 skrev:

Kan bara hålla med, sedan att skärmen är lite större gör ju inte det hela sämre wink

Inget linsskydd till kameran dock

9 108 Inlägg
9 december 2007
Jag testade min N95 som navigering och jag blev missnöjd.. GPSen ligger lite efter så den säger "sväng till höger" när jag redan börjat svänga.

Dessutom får man inte navigeringen (röststyrd) på köpet utan den kostar typ 400 om året har jag för mig, fick dock en försöksperiod på 3 dagar.

Uppgraderade till nya firmwaren häromdagen och någon bättre batteritid märkte jag faktiskt inte av, får fortfarande ladda två gånger om dagen när jag använder den till lite spel/surf/mp3..

78 Inlägg
9 december 2007
Jag har en Nokia N95 och jag vill uppdatera den med V 20.0 men de går inte...Den säger bara att min V 12. är den senaste....Ni som har uppdateran den med den nya V 20.0 hur gjorde ni???

Telefonen är köpt utan något abonnemang...

Burn Ruber Not Your Soul

6 170 Inlägg
9 december 2007
Haxxel skrev:
V20?
Jag uppdaterade igår med något oppdateringsprogram, det hände inte mycket inte. Hur får jag tag i V20?

BTW: kartorna hittar du på nokias hemsida. "maps" heter det...

Ni med V20 kan ni skriva in *#0000# på era mobiler och säja vad det står?

V 20.0.015
13-11-07
RM-159
Nokia N95 (03.01)

106 Inlägg
9 december 2007
jag kollade på nokias sida och kollade och den senaste uppdateringen till min N95:a är v12.0.013

424 Inlägg
10 december 2007
freddeboyen skrev:
jag kollade på nokias sida och kollade och den senaste uppdateringen till min N95:a är v12.0.013

Tanka den senaste versionen av Nokia Software Updater så bör det funka!

78 Inlägg
10 december 2007
C70 skrev:
freddeboyen skrev:

Tanka den senaste versionen av Nokia Software Updater så bör det funka!

De gjorde jag men det funkar ändå inte....Det står att jag har den senaste V 12...Skit skumt...

Burn Ruber Not Your Soul

6 170 Inlägg
10 december 2007
kohler skrev:
roligt att höra att den funkar... kan knappt bärga mej tills jag kan "få" en från 3. appropå det... GPS kostar 69/kr i månaden från 3... men kommer jag undan det genom att ladda ner kartorna i telefonen på minnet som ni talade om ? eller kommer jag få punga ut för GPS i vilket fall?

Det du får betala för är förmodligen antingen nokias avgift för röstguidning + tre:s egna avgift eller så är det en fast avgift från tre för datatrafiken vid gps-navigation med AGPS.

Så ja, du får pröjsa ändå wink

Sök