3914
Sök

Tips på Huvudenhet.

452 Inlägg
10 december 2007
har jämfört p88rs och eclipse 8448e i samma demoställ och med samma skiva och låt...eclipsen låter ljusår bättre än vad p88rs gör.
p88rs låter riktgt platt och kallt!!
Eclipsen är mycket mera drag och dynamik i.
p88rs enda fördel som jag ser det är att den är jäkligt snygg, synd bara att den ej låter så bra.

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

(none)
1 725 Inlägg
11 december 2007
Alpine 9855R

--Lev i går som det vore i morgon--

Team Autohifi!
865 Inlägg
11 december 2007
Kan säga följande om de "riktiga" maskiner ni diskuterar om just nu.
Jag har båda dessa som jag hoppar runt med i min bil förtill fället så jag är up to date;)

P88 = Super snygg, känns riktigt bra i knappar och rattar, du får en kvalité känsla när du pillar på den. Menyn är sisådär, inte super men ganska lättförstålig, mycket hoppande bara tycker jag. Ljudet helt ok men man får en känsla av att man sitter i ett väntrum på sjukan när städ tanterna har spritat av alla möbler 5min innan.

8445E = Ser ut som en spelare ÖB skulle sälja, knappar är skit tråkiga och inte direkt en kvaliét kännsa som förmedlas, Menyerna kan en tre åring lära sig på 5min, mycket enkel även i "Pro" läget med tidskomp osv.... helt klart den enklaste menyn på marknaden. Ljudet, jag jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta utan att låta som ett pervo, men fan man kan få utlösning för mindre, shit vilket ljud du kan få ur denna spelare..... det är fan så öronen har stånd!!!!!

Pris läget är det samma på båda maskinerna, dock tror jag att andra handsvärdet är bättre på Eclipsen och att det är en spelare en som vill ha bra ljud väljer framför snygg design..... allt hänger på vad du som användare tillåter, ska medresenärer så pilla på din älskling eller inte?

Och bara för att avsluta, Alpine 9853 & 9855 är mycket bra maskiner men de är 1-2000kr för dyra för att hamna i samma liga.

Hoppas att du hittar något du  gillar!

2 126 Inlägg
11 december 2007
Panasonic CQ-C7305 huvudenhet

Tycker jag e jävligt prisvärd, e jävligt nöjd med denna!
E jävligt bra att man kan stänga av den inbyggda förstärkaren om man kör hela systemet med hjälp av slutsteg! Även bra inbyggda filter!

8 156 Inlägg
11 december 2007
Team_Bilradiohuset skrev:
har jämfört p88rs och eclipse 8448e i samma demoställ och med samma skiva och låt...eclipsen låter ljusår bättre än vad p88rs gör.
p88rs enda fördel som jag ser det är att den är jäkligt snygg, synd bara att den ej låter så bra.

Är inte det en inställningssak också? Typ att P88an med originalinställningar spelar ljudet som det låter, medan att Eclipsen förvränger ljudet litet? Vilka högtalare fanns det i demostället? Sen är det ju helt klart att man föredrar olika ljudbilder...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

514 Inlägg
11 december 2007
Det är ganska många som ratar pioneer pga ljudet vet jag. Då är det väl inte vanligt alldagliga folk kanske utan lite mer hifi människor smile

Btw här finns ett litet cd-spelar test från i fjol för dom som är sugen att läsa.. Hf!

http://forum.lazzat.se/showthread.php?t … &pp=20
Senast redigerat av Ormfn (11 december 2007)

old volkswagens never die they just get lower

33 Inlägg
11 december 2007
jag har en kenwood 7025 liggades om du är intresserad av en dubbelDIN dvd med 6,5" skärm!

Har det mesta utom tidskomp!

sport luktar bensin...
idrott luktar svett!!!

49 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Team_Bilradiohuset skrev:

Åfaan så det ska alltså vara 8448e då..

49 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
MrCalle skrev:
Jag har båda dessa som jag hoppar runt med i min bil förtill fället så jag är up to date;)

P88 = Super snygg, känns riktigt bra i knappar och rattar, du får en kvalité känsla när du pillar på den. Menyn är sisådär, inte super men ganska lättförstålig, mycket hoppande bara tycker jag. Ljudet helt ok men man får en känsla av att man sitter i ett väntrum på sjukan när städ tanterna har spritat av alla möbler 5min innan.

8445E = Ser ut som en spelare ÖB skulle sälja, knappar är skit tråkiga och inte direkt en kvaliét kännsa som förmedlas, Menyerna kan en tre åring lära sig på 5min, mycket enkel även i "Pro" läget med tidskomp osv.... helt klart den enklaste menyn på marknaden. Ljudet, jag jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta utan att låta som ett pervo, men fan man kan få utlösning för mindre, shit vilket ljud du kan få ur denna spelare..... det är fan så öronen har stånd!!!!!

Pris läget är det samma på båda maskinerna, dock tror jag att andra handsvärdet är bättre på Eclipsen och att det är en spelare en som vill ha bra ljud väljer framför snygg design..... allt hänger på vad du som användare tillåter, ska medresenärer så pilla på din älskling eller inte?

Och bara för att avsluta, Alpine 9853 & 9855 är mycket bra maskiner men de är 1-2000kr för dyra för att hamna i samma liga.

Så du tycker den där Eclipse är bättre en Pioneern. Har hört väldigt mycket om dom två och jag har blivit "kär" I Eclipsen nu asså ;-) Jag vill ju enna spela högt och bra men vill inte att det ska kosta skiten ur mig :-/ Fast dom här kostar ju lite men hittade en 8445E För 4 000kr. Ska kolla på den men får se. Tack som faan för all hjälp !!
Mvh Oscar

1 453 Inlägg
11 december 2007
Jag har en Pioneer DEH6800MP till salu om du är intresserad? Den har i princip allt utom tidskomp och spelar förvånansvärt bra även utan slutsteg om man så vill, drev själv ett DLS framsystem + 10" baslåda på stereon tidigare och det lät bra.

Är du intresserad så hör av dig, har haft den i ett år ungefär.

http://prisjakt.se/produkt.php?pu=80864

Team Autohifi!
865 Inlägg
11 december 2007
lillbool skrev:
MrCalle skrev:

Så du tycker den där Eclipse är bättre en Pioneern. Har hört väldigt mycket om dom två och jag har blivit "kär" I Eclipsen nu asså ;-) Jag vill ju enna spela högt och bra men vill inte att det ska kosta skiten ur mig :-/ Fast dom här kostar ju lite men hittade en 8445E För 4 000kr. Ska kolla på den men får se. Tack som faan för all hjälp !!
Mvh Oscar

Ja Oscar,
Det hänger lite på vad man är ute efter, jag gillar ljud och då är det Eclipsen jag skulle köra på MEN är det så att det är utsende jag söker så är Pioneer det självklara valet, den ser bättre ut och känns mer lyxig till man slår på den och lyssnar.

Valet är så klart svårt & det är mycket pengar det handlar om, oavsett vilken maskin du väljer så kommer du ha en maskin som är bättre en vad medelsvenssons har i sina bilar.

Good luck!

Volvo tönt... =)
2 349 Inlägg
11 december 2007
Ormfn skrev:
Det är ganska många som ratar pioneer pga ljudet vet jag. Då är det väl inte vanligt alldagliga folk kanske utan lite mer hifi människor smile

Btw här finns ett litet cd-spelar test från i fjol för dom som är sugen att läsa.. Hf!

Ljudstudion sågar alltid Pioneer, oavsett om dom är bra eller inte... Dom har Pioneer fobi... wink Och om nu Pioneern är så dålig varför är den utsedd till bästa Produkt av EISA?

1 585 Inlägg
11 december 2007
Alpine CDA- 9855R Är helt sjukt bra. Rekomederas av mig;)
Senast redigerat av Jolle87 (11 december 2007)

514 Inlägg
11 december 2007
Xoff skrev:
Ormfn skrev:

Ljudstudion sågar alltid Pioneer, oavsett om dom är bra eller inte... Dom har Pioneer fobi... wink Och om nu Pioneern är så dålig varför är den utsedd till bästa Produkt av EISA?

Det är väl endå en hel del faktorer som avgör gällande eisa? Tror inte de har utnämnt spelare pga dess ljud alla fall cool

Men sen kan det ju helt klart vara lätt att vara partisk oxå. P88an har fått väldigt bra i tester som tyska auto hifi osv. Beror säkert mycke på vad man kör den på för övrig utrustning oxå smile
Senast redigerat av Ormfn (11 december 2007)

old volkswagens never die they just get lower

1 453 Inlägg
11 december 2007
Vad som låter bra eller inte på den nivån är snarare en smaksak än vetenskap.
Jag tycker Pioneers stereos spelar ett underbart ljud, jag har heller inte tänkt att ställa in en maskin i bilen som mäter vilka frekvenser som uppnås och inte.

För att få bra ljud i bilen är det så mycket annat som spelar in, bra stereo räcker inte. Alla komponenter måste få vara med.
Jag skulle säga att källan är viktigast, spelar man sunk mp3, cd osv så låter det som det låter.
De som tycker att cda-ljudet är bättre än mp3 ska lyssna på hur det låter när man spelar vinyl på en high-end skivspelare med en pickup i 2-3000 kr klassen...
Plötsligt blir digitalt ljud vääääldigt platt....
Senast redigerat av sveddan (11 december 2007)

49 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
Jolle87 skrev:
Alpine CDA- 9855R Är helt sjukt bra. Rekomederas av mig;)

Okeej.. Tack för tipset !

108 Inlägg
11 december 2007
Alpine är alltid Alpine , så är det . 

Pionners enheter är schyssta att titta på men ljudet har dom sparat in  på .

Alpine lägger inte ner så mycket på hur det ska se ut,  utan mer på ljuddelen i spelarna .. och det är det som är viktigt samtidigt som dom har stilrena spelare.
Senast redigerat av SKytrax (11 december 2007)

49 Inlägg
11 december 2007
Trådstartare
SKytrax skrev:
Alpine är alltid Alpine , så är det . 

Pionners enheter är schyssta att titta på men ljudet har dom sparat in  på .

Alpine lägger inte ner så mycket på hur det ska se ut,  utan mer på ljuddelen i spelarna .. och det är det som är viktigt samtidigt som dom har stilrena spelare.

Okeej.. Jaa jag har kollat på  en Eclipse. Har hört att dom har ett riktigt skjyst ljud.

210 Inlägg
12 december 2007
Alpine  CDA-9887R      Kanon spelare !
Kenwood KDC-W9537UY  Helt OK den med !

MVH    B i M

Sök