MrCalle skrev:
Kan säga följande om de "riktiga" maskiner ni diskuterar om just nu.
Jag har båda dessa som jag hoppar runt med i min bil förtill fället så jag är up to date;)
P88 = Super snygg, känns riktigt bra i knappar och rattar, du får en kvalité känsla när du pillar på den. Menyn är sisådär, inte super men ganska lättförstålig, mycket hoppande bara tycker jag. Ljudet helt ok men man får en känsla av att man sitter i ett väntrum på sjukan när städ tanterna har spritat av alla möbler 5min innan.
8445E = Ser ut som en spelare ÖB skulle sälja, knappar är skit tråkiga och inte direkt en kvaliét kännsa som förmedlas, Menyerna kan en tre åring lära sig på 5min, mycket enkel även i "Pro" läget med tidskomp osv.... helt klart den enklaste menyn på marknaden. Ljudet, jag jag vet inte riktigt hur jag ska säga detta utan att låta som ett pervo, men fan man kan få utlösning för mindre, shit vilket ljud du kan få ur denna spelare..... det är fan så öronen har stånd!!!!!
Pris läget är det samma på båda maskinerna, dock tror jag att andra handsvärdet är bättre på Eclipsen och att det är en spelare en som vill ha bra ljud väljer framför snygg design..... allt hänger på vad du som användare tillåter, ska medresenärer så pilla på din älskling eller inte?
Och bara för att avsluta, Alpine 9853 & 9855 är mycket bra maskiner men de är 1-2000kr för dyra för att hamna i samma liga.
Hoppas att du hittar något du gillar!