Jag har hittat en bil jag vill köpa till min man i julklapp. Har hittat en billig Bonneville -91 sse med defekt startmotor. Tydligen var det ngt fel med "solonoiden" eller vad den nu hette.
Har en kompis som kanske kan fixa det men vill kolla här innan jag kontaktar honom. Hur jobbigt är det att byta den? Vad kostar det? Var kan man köra den? Hur mycket kostar det tro?
sitter selonoiden på starten så kan d va lite kring mecka. kan ev bli tvungen att hänga mer en header om det sitter såna på....men till att börja med så kan du krypa under bilen å klappa till på seloniden med skaftet på en hammare eller dyl. vad som händer med selonoider är att dom börjar kärva, på vissa cheva vanar är det standard strul. bilen startar när du åker hemifrån, sen när du stänger av den å ska starta igen så är start relät helt dött. värmen från headers å avgasrör har gjort att selonoiden har blivit för varm och staven i den har svällt upp och trögar. Ett bonn knep är att klippa upp en colaburk och sätta som värmesköld runt om *ASG*....ja d e faktiskt sant, d funkar