3621
Sök

740 tic som avgassmäller

123 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
Vad beror det på ? När jag kör ibland och gasar så kan det komma eld och en fet avgassmäll ur ljuddämparn?

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
15 december 2007
överflödig bensin som antänds i avgasröret tongue lite mer om hur du kör när det händer å hur ofta det händer är ju bra

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
15 december 2007
Stuprör som avgassystem ? smile
Nej då, har väl nåt med att den kanske får för mycket bensin eller fel ställd tändning ?

Btw, har samma på 240n.. eller hade innan jag satte på en liten dämpare bak istället för ett 3" rör smile  Inga dåliga eldkulor bakom då, undrade som fan va de va som blinkade bakom först big_smile

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

123 Inlägg
15 december 2007
Trådstartare
dj_aggwa skrev:
Stuprör som avgassystem ? smile
Nej då, har väl nåt med att den kanske får för mycket bensin eller fel ställd tändning ?

Btw, har samma på 240n.. eller hade innan jag satte på en liten dämpare bak istället för ett 3" rör smile  Inga dåliga eldkulor bakom då, undrade som fan va de va som blinkade bakom först big_smile

Hahaha jaa satan! Exakt. Jag skjutsade hem polarn så låter det BOOOM sen ser man att det är typ orange ljus i hela bakrutan. Hehe.

Har 3" från turbon. Det händer inte ofta, händer väll när jag laddar nästan fullt från 2an, petar upp 3an.

Vet inte hur jag ska förklara hur mycket det händer, men vi säg att det händer 1 gång per dag vid genomsnittlig körning.

Inget som bekymrar mig egentligen, jag undrar bara.

Sök