3630
Sök

Tja, tänkte sätta kompressor på saab 9-3 Aero

Turbo lover
555 Inlägg
18 december 2007
Är nog bra knepigt att lösa på en bil med Trionic 7 till att börja med. T7 begär ju en viss luftmassa för att få rätt effekt och varierar laddtrycket beroende på utetemp original. Åker nog på att byta sprut till Nira eller liknande.
Senast redigerat av Turbovin (18 december 2007)

112 Inlägg
18 december 2007
Köp en bil med  V8  i Stället Åker  nu för tiden  Audi  V8  Den  är  grym  på alla  sätt

757 Inlägg
18 december 2007
Nån ska ju testat med smile
Har du pengarna tiden och orken tycker jag du ska testat=)
Sen så som många andra skriver att den kommer ju inte gå igenom besiktningen mm mm men det hade väl du redan klart för dig va?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
Det finns ju folk som kör med både kompressor och turbo.
Bara att låta en svettas på låga varv och sedan den andra ta över.
Kanske smartast att låta kompressorn jobba innan turbon börjar snurra.

Men sen om det är värt det...
Njae.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

2 164 Inlägg
18 december 2007
De skulle funka med T5 motorstyrningen och då en bil innan dom klenare T7 motorerna kom till 9-3.
Dels är T5 bättre då den endast känner av hur trycket är i insuget.
Men då kan de även va lämpligt med en kompressor för låga varv och en turbo för högre varv.
De går att göra men de lär kosta. men de går inte med T7 motorn om man inte vill bygga om med nytt sprut och sen lär de bli andra kolvar och stakar med.

MVH

F

39 Inlägg
18 december 2007
eftersom kompressorn arbetar hela tiden och att saabarna har sitt maximala vridmonent relativ tidigt på sina nyare bilar ~2000 varv ungefär så måste du nog uppgradera med både koppling och en växellåda framförallt som håller och sen vet jag inte hur pass bra det skulle fungera ihop med en kompressor med både t7 system och knatte turbon som sitter på där nu..

Lastbilschaufför
196 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Lanjin skrev:
Nån ska ju testat med smile
Har du pengarna tiden och orken tycker jag du ska testat=)
Sen så som många andra skriver att den kommer ju inte gå igenom besiktningen mm mm men det hade väl du redan klart för dig va?

tanken har varit där ja wink..ähh de va bara en ide jag fick...blir nog aldrig verklighet ändå så

Lastbilschaufför
196 Inlägg
18 december 2007
Trådstartare
Näe ni alla har rätt...de skulle aldrig gå o sätta dit. Men de vore fräckt om de hade funkat...får göra nått annat istället cool Men tack för alla svar både possitiva o negativa!!!

427 Inlägg
18 december 2007
Finns det någon som redan gort det? isf får du ju prata med den personen om du är först så lär du få några buggar innan det funkar. Är ju avanserde data system i moderna bilar. Tycker det låter som en häftig ide. Dock ingen direkt fördel med kompressorn förutom att det är unikt då smile

Sök