3402
Sök

Alfa romeo = jätte billiga? varför?

427 Inlägg
18 december 2007
Som redan sagt är ju kvalitets ryktet uselt om det stämmer vet jag inte har bara åkt en alfa och det var en 147 gta den gick bra smile

8 156 Inlägg
18 december 2007
Min kusin hade en svart Alfa. Efter något år var den brun...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sleeper
3 084 Inlägg
18 december 2007
grannen har en alfa romeo spider som han går och svär över mest hela tiden...

Edit: Visst den är cool när den väl funkar big_smile
Senast redigerat av Sushikocken (18 december 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
18 december 2007
alfa har hafft några förskräkliga modeller, likväl som alla andra bilmärken. tyvärr så har detta fläckat ner alfas rykte. nu förtiden så bygger alfa underbara bilar med godkvalitet och fin fina vägegenskaper och underbara motorer.

Chefen har 2st och har aldrig hafft problem ena en 147a och andra en 156a.

har ägt ca 15-16st under sitt liv och har averkad de flesta. att 164an va en skitbil håller han med om men då den väl gick som den skulle så var den kalas fin.

så som det ser ut nu så tycker jag alfa ligger i jämnklass med volvo, vw,  audi och bmw

Planta
46 Inlägg
18 december 2007
Enligt ryktena så rostar en alfa lika mycket som opel och merca (ganska rejält alltså). Helt enkelt inte gjorda för våra salta vägar. Tycker dock de är väldigt trevliga att åka i smile

Autotech Steg 4 = Vänstertrafik

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
18 december 2007
Kaiser skrev:
Enligt ryktena så rostar en alfa lika mycket som opel och merca (ganska rejält alltså). Helt enkelt inte gjorda för våra salta vägar. Tycker dock de är väldigt trevliga att åka i smile

har jag inte märkt på de senaste årsmodellerna, samma sak med senaste årsgångarna av merca efter floppen med gammla e-klassen så har dom förbättrat sig avsevärt.

har sett fler rostiga bmw.s än alfor av samma årsmodeller.

Smålänning
7 883 Inlägg
18 december 2007
Har man dåligt att göra på fritiden och gillar att fixa småfel och elfel så kan man köpa en alfa smile Jag skulle inte tacka nej till en om man bara hadde garage smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

249 Inlägg
18 december 2007
Ett problemet för Alfa har varit de olika lokala verkstäderna runt om i vårt avlånga land, en del har varit ytterst kompetenta men många har varit rent ut sagt skit och inte kunnat rätta till bilar som har trilskats(ett dilemma som de delar med andra mindre märken).
Förr i tiden så var rosten ett stort problem för Alfan, sådant lever kvar länge även om det idag inte är några problem.
Detta tillsammans med en kanske inte alltid så bra kvalité har gjort att bilarna i många delar av Sverige har ett svalt intresse ur en köpares synpunkt.
164 var kanske inte den bästa bil som Alfa har släppt, har för mig att det var en service runt 10000 mil som dessutom kostade multum.
Är man däremot en händig person som vet hur en Alfa skall "behandlas" då kan man få många härliga mil.

Planta
46 Inlägg
18 december 2007
Det är klart att det har blivit bättre men ryktena försvinner aldrig... sad Alforna har ja inte riktig koll på idag men merca har inte fått kontroll på sina rostproblem.. de sa ju att de hade fixat det -05 men har sett flera -06:or som rostar... dock handlar inte tråden om detta...

Autotech Steg 4 = Vänstertrafik

Studerande
463 Inlägg
18 december 2007
Loffe123 skrev:
Dyra reservdelar, knepiga att meka med och mycket fel. Framförallt stora, dyra fel.
Vem vill äga något sådant?

Där har vi förklaringen till att Alforna är billiga begagnade! De har dåligt rykte. För oss som vet att rykten oftast inte övernstämmer med verkligeheten så är det ju bara att tacka och ta emot och köpa en riktigt härlig bil till ett bra pris! smile

Ang. rostskydd: Jag hade inne min 156:a på rostskyddsbehandling för ungefär en månad sedan. Det var inte alls något problem med rost på den, och då fick jag se när han kollade in i trösklar, insidan av skärmarna osv. med en fiberoptisk filmkamera.  Karossen är ju dessutom galvaniserad bortsett från taket som kan rosta i vissa fall.

Lycka till med bilköpet! smile

Tjejkompis: Alltså fälgar, visst är det dom där grejerna i mitten av hjulen?
Jag: Jaa...
Tjejkompis: Varför ska man ha så stora såna?

1 754 Inlägg
18 december 2007
Sharky skrev:
Vi citerar en bilmek jag känner "Italenarna skall designa - tyskarna skall bygga".

/Göran

Finns det en sån bil?

BMW M1?

Jag kan inget om allt.

645 Inlägg
18 december 2007
Holiace skrev:
Sharky skrev:
Vi citerar en bilmek jag känner "Italenarna skall designa - tyskarna skall bygga".

/Göran

Finns det en sån bil?

BMW M1?

Japp

http://www.garaget.org/gallery/archive/749/211275_b9j9qy.jpg
Senast redigerat av Quantic (18 december 2007)

1 754 Inlägg
18 december 2007
Quantic skrev:
Holiace skrev:
Sharky skrev:

/Göran

Finns det en sån bil?

BMW M1?

Japp

http://www.garaget.org/gallery/archive/749/211275_b9j9qy.jpg

Som jag trodde då tongue

Jag måste säga att den är skitsnygg!

Jag kan inget om allt.

874 Inlägg
19 december 2007
Detta har ju inte direkt med nånting att göra egentligen, men personligen förstår jag inte vad som är så speciellt med Alfas design? Är det häftigt bara för att det är Italienskt eller vadå? Har aldrig tyckt om deras design/formspråk varken då eller nu. Som sagt inte för att det har direkt med tråden att göra kanske men... hmm

- I came to wreck everything and ruin your life …. God sent me -
- www.gbrt.se -
- TRANCE4LIFE-

1 277 Inlägg
19 december 2007
Batta skrev:
Maffia_Alfista skrev:
Loffe123 skrev:
Vem vill äga något sådant?

.....sa Daewoo-ägaren.... *LoL* big_smile

Stannar nog där...

Det mesta på daewoo är faktiskt skitlätt att skruva med (:
och det är samma som många chevor och oplar vad gäller reservdelar, så sånna finns alltid till rätt pris också smile

Man ska inte skruva med bilar...det ska funka hela tiden...BMW wink

Skämt å sido...Gillar alfa Romeo väldigt mycket och fattar inte heller varför andrahandsvärdet är så lågt...

Sleeper
3 084 Inlägg
19 december 2007
BMW635_Robban skrev:
Batta skrev:
Maffia_Alfista skrev:
.....sa Daewoo-ägaren.... *LoL* big_smile

Stannar nog där...

Det mesta på daewoo är faktiskt skitlätt att skruva med (:
och det är samma som många chevor och oplar vad gäller reservdelar, så sånna finns alltid till rätt pris också smile

Man ska inte skruva med bilar...det ska funka hela tiden...BMW wink

Skämt å sido...Gillar alfa Romeo väldigt mycket och fattar inte heller varför andrahandsvärdet är så lågt...

OTOTOT

ja och när det inte funkar köper man en ny.. hmm är det därför du har 4 BMW:s tongue
Senast redigerat av Sushikocken (19 december 2007)

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

406 Inlägg
19 december 2007
Alfa, Knepiga modeller men bra motorer,

:DPlattan i mattan:D

1 703 Inlägg
19 december 2007
Att köpa en väldokumenterad Alfa är förmodligen lika säkert som att köpa vilken Volvo eller BMW som helst, förutom att man får betala lite mindre wink

Men som de flesta säger, italienarna bygger inte bilar, de skapar känslor smile

Den äckligt fräna S.Z Zagato coupén till exempel, salt så det förslår smile
http://www.cars-info.net/alfa-romeo/alfa_romeo_sz_zagato-02.jpg

blacken
19 december 2007
Italienarna är duktiga på design och att bygga "körglada" fordon men kvalite har dom inte en susning om vad det betyder. Under dom år som jag har jobbat på bilverkstad så kom det in en del Alfor, och kan bara konstatera något sådant skulle jag aldrig skaffa mig. problem har man tillräckligt många ändå. smile

Sök