2682
Sök

Onboard Kamera Stativ?

Fotograf
966 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
Vad heter en sån stativ? Och vart kan man köpa sånna?
Jag har letat och letat men hittar ingenting..
Alltså sånt som man sätter på utsidan av bilen.. Hoppas ni förstår vad jag menar..

Tackar på förhand!

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

BMW Power
2 362 Inlägg
16 november 2007
Har bara sätt folk som har modifierat sina egna vanliga stativ eller byggt egna sen satt sugproppar på tex eller nåt liknande.. men har inte sett färdiga hmm

BMW, bogsering med wire :/

Fotograf
966 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
FugitivE skrev:
Har bara sätt folk som har modifierat sina egna vanliga stativ eller byggt egna sen satt sugproppar på tex eller nåt liknande.. men har inte sett färdiga hmm

Hmm.. Hur gör man då? Alltså en kamera väger ju lite.. Inte kul och tappa kameran i farten..=P Tänkte bla ha det när jag filmar.. och ja, knäppa fartbilder..smile
Nån som har nå bra ideer?

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

3 113 Inlägg
16 november 2007
jag är också lite nyfiken på samma.. tongue skulle vara asbra!

dock har jag inge aning hur man ska bygga en själv.. sugproppars-kiten har jag sätt å det är sånt som jag gillar mest.. ser smidigast ut!

Semper Fi

Permanently Banned
343 Inlägg
16 november 2007
köpte ett på Cyberphoto.se för något år sedan. funkar klockrent.. sitter som berget! första gången vi testade det vågade vi inte ta bort det för det känndes som hela rutan den satt på skulle hänga emd! satt då i 5-6timmar innan vi tog oss mod till wink

Har suttit på utsidan av diverse bilar uppemot och över 200km/h ett flertal ggr..

Manfrotto 241v kit eller nått i dne stilen heter det smile
kostade 800kr + 200kr i frakt när jag köpte det.

mvh TT

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!

Fotograf
966 Inlägg
16 november 2007
Trådstartare
TurboTias skrev:
köpte ett på Cyberphoto.se för något år sedan. funkar klockrent.. sitter som berget! första gången vi testade det vågade vi inte ta bort det för det känndes som hela rutan den satt på skulle hänga emd! satt då i 5-6timmar innan vi tog oss mod till wink

Har suttit på utsidan av diverse bilar uppemot och över 200km/h ett flertal ggr..

mvh TT

Menar du den här? :

Manfrotto Sugklocka kit 241V 

(Detta är ett kit för att fästa kamera i bil. Förutom sugkoppen har den en stång med flyttbart kamerafäste och ett stödben för stöd mot bilgolvet. Maxbelastning statiskt: 3kg)

Kan man bara sätta fast den på rutor? inte på karossen?:p
Senast redigerat av MickeTuncer (16 november 2007)

micketuncer PHOTOGRAPHY
www.micketuncer.se

Permanently Banned
343 Inlägg
17 november 2007
MickeTuncer skrev:
TurboTias skrev:

mvh TT

Menar du den här? :

Manfrotto Sugklocka kit 241V 

(Detta är ett kit för att fästa kamera i bil. Förutom sugkoppen har den en stång med flyttbart kamerafäste och ett stödben för stöd mot bilgolvet. Maxbelastning statiskt: 3kg)

Kan man bara sätta fast den på rutor? inte på karossen?:p

Precis den jag menar! funkar klockrent!
Har suttit på karossdelar med såklart smile
Det där stödbenet vettefan vart jag har hehe.. det behövs inte iaf smile

RaceGruppen Norrköping på Facebook
RaceGruppen Norrköpings Hemsida
Norrköpings förening för en laglig framtid!

3 968 Inlägg
17 november 2007
Jag köpte på Cyberphoto.se

Ej haft tid att testa ännu men skall funka kanobnra till digitala systemkameror, och videokameror

Oseriös Aktör
592 Inlägg
Noiseprojekt
19 december 2007
Kolla in på http://www.rallyimport.se/bilen/kamera/
Han har bra stativ!

schtek
478 Inlägg
20 december 2007
Helt klart värt attköpa ett sådant sugpropps stativ om man håller på med fotografering, inte tnkt på att det finns attköpa sådana..tongue ska göra det efter jul tamejfan! inte dyrt alls ju

116 Inlägg

Sök