RomyMontana skrev:
Den är chippad och det är 3" från turbon
Har uppställd laddtryck också, laddar 0.9
Är inte speciellt hajj på bilmek, så H eller K-kam säger mig inte spec mycket, kan du utveckla det lite?
Siktar på runt 300hk kanske?
Vilken topp är bättre, 530 eller 531? Varför, varför inte?
Okej det är en start.
För 300hästar skulle jag skaffa ett riktigt extraktor grenrör, 940 turbo grenrör klarar väl effekt men.
Större turbo (finns lite olika val, jag är inte speciellt inne på turbo storlekar jämtemot effekt)
Avgassystemet har du ju redan (om flänsen stämmer mot nya turbon på downpipen.)
Större spridare och ett eftermarknadsinsprut såsom MegaSquirt, Vems eller haltech etc sök på google.
Möjligtvis uppgradera soppapump/arna.
Värre stakar (h-profil eller annat) och nya lager i motorn.
Kör på 531 toppen och lämna in den på portning, renovering och även bearbetade förbränningsrum för att få ner kompan och minska spikningsrisken.
Vet inte om kolvarna hänger med till 300 hästar eller ej men kan väl likväl vara likabra att byta mot värre, då finns det ju där då du senare suktar efter ännu mer hästar
H och K är beteckningar på kammarna, dem ger effekten på högre varvtal vilket man vill åt i en turbo motor så någon av dessa eller någon turbo kam från t.ex kg eller någon annan eftermarknads försäljare.