3602
Sök

vad tycker ni om bilen?

2 652 Inlägg
28 december 2007
ser bra ut

SQ
1 343 Inlägg
28 december 2007
helt ok, skapligt nybesiktigad också wink

Ljudnörd!

8 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
priset? funderar på åka å kolla....

Diamond
540 Inlägg
28 december 2007
den ser bra ut.. och, aaa  väldigt nybesiktigad.. hhahaha

I'm Rick James Bitch!

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
28 december 2007
Ett enda fel. Det är en SAAB... :p
Nejdå, den verkar ju vara fin. smile Skadar aldrig att åka och titta. Kul att kolla på bilar.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

Rent A Retard !
674 Inlägg
28 december 2007
sjysst smile men köp denna ist smile garanterat mkt fräschare big_smile

http://www.blocket.se/vi/14622567.htm?ca=8_s

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
28 december 2007
Det är bara att slå till om du gillar den, priset är iaf helt rätt enligt bilpriser.se:

Köppris 102 500 kr                Uppskattat pris vid köp hos bilhandlare.
Privatpris 85 000-93 000 kr    Uppskattat pris vid köp av privatperson.

Men lite kan du nog pruta om du vill wink

Och sen angående bilen i sig så kan jag lova att dom e jävligt sköna att köra och "omkörningar" går riktigt fort tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

12 086 Inlägg
28 december 2007
Arbetskamrat till mig sålde en i princip exakt likadan bil men -01 för 105k. Den hade gått 11' mil och va i otroligt bra skick. Så 95k för den här -00an kan nog va vettigt.

8 883 Inlägg
28 december 2007
* öppet luftfilter Där tappa jag helt intresset för bilen.....

Fotograf på tierpidag.se

136 Inlägg
28 december 2007
Hamilton skrev:

varför neutral

De Säger Vi Hej!

8 883 Inlägg
28 december 2007
MaZzej skrev:
Hamilton skrev:

varför neutral

Öppet luftfilter...är ju som att be om problem (Dra in en massa skit i motorn) Den evt effektökningen är ju nästan 0 och ingenting, så nej tack.

Fotograf på tierpidag.se

8 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
det är inte UTAN filter! det är öppet filter, har själv alltid kört med öppet filter utan problem.
är ju ljudet man är ute efter.

8 883 Inlägg
29 december 2007
Jack_the_Ripper skrev:
det är inte UTAN filter! det är öppet filter, har själv alltid kört med öppet filter utan problem.

Skriver ju också öppet
Hur vet du att det fungerar som tillverkaren har tänkt att det ska fungera? genom att tro eller gissa...näe jag klarar mig bra utan dessa "öppna" filter.
Ljud har jag i stereon.....

Fotograf på tierpidag.se

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
29 december 2007
Hamilton skrev:
Jack_the_Ripper skrev:

Skriver ju också öppet
Hur vet du att det fungerar som tillverkaren har tänkt att det ska fungera? genom att tro eller gissa...näe jag klarar mig bra utan dessa "öppna" filter.
Ljud har jag i stereon.....

Bra sagt!
Öppet filter = Minskar motorns livlängs. Sen för det andra så drar det faktiskt in mer skit än orginal filter.

Tappade också intresset där faktiskt.

C H E V R O L E T <3

1 414 Inlägg
30 december 2007
Hamilton skrev:
MaZzej skrev:
Hamilton skrev:

varför neutral

Öppet luftfilter...är ju som att be om problem (Dra in en massa skit i motorn) Den evt effektökningen är ju nästan 0 och ingenting, så nej tack.

Håller fullständigt med!! Undvik öppet filter så långt det går... känner till och har sett flera bilar vars luftmassamätare, turbos och även cylindrar varit slitna som fan på grund av små smutspartiklar som tagit sig in i motorn... Undvik i högsta grad!!!

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

3 295 Inlägg
30 december 2007
det är väl inte värre att ägaren till bilen kan skicka med orginal burken så den kan monteras igen.. har kört med öppna filter på samtliga av mina bilar jag äger och har ägt, ingen av dom har strulat, men visst handlar man ett filter på biltema för 149.00 kr så får man ju vad man betalar för. har givetvis alltid kört me icke smörjbara filter.
Så jag säger, handla du!
mvh johan
Senast redigerat av Slave_joe (30 december 2007)

376 Inlägg
30 december 2007
Bytte motor på en 9-5 -98 för några veckor sedan. Hade kommit in något ifrån luftburken till turbon. Turbon var 6 månader gammel å såg ut som 7 svåra år. Detta ledde till att delar av impellern åkte in i motorn och ett motorhaveri som följd. Så om ni nu ska ha sportuftfilter. Se då till att införsaffa er ett insatsfilter. ( måste tillägga att ett öppet filter sänker livslängden på luftmassemätaren också för att det drar in mer fukt och partiklar en ett orginaldito)
Senast redigerat av Jorsten (30 december 2007)

Underliga äro Herrens vägar, sa prästen när han körde i diket

Sök