3781
Sök

Helt onödigt att köra 1 km varje dag med bilen

Masterworks
7 januari 2008
tecman skrev:
1 km känns bra onödigt om det nu inte är till för att hämta mat/annat som inte ska bli kallt eller varmt. innan man har letat åt nyckeln startat backat ut ur garaget stängt porten och väntat på alla bilar som passerar utfarten så har man ju hunnit gå den där km tongue

Och blivit skit trött i benen! cool

12 086 Inlägg
8 januari 2008
Om jag ska lägga min personliga åsikt på de du säger så tycker jag det är olämpligt att på rutin köra 1 km varje dag. Jag kör ofta korta sträckor, men inte på rutin. Rutiner är lättare att ha kontroll på =P

Men att dömma någon som gör de är fel, alla gör ju som man själv behagar.
Senast redigerat av JapMax (8 januari 2008)

8 156 Inlägg
8 januari 2008
1 km? Hmm. Jag skulle nog ta cykeln. Hinner ju knappt ner till garaget och sätta mig i bilen på samma tid som det skulle ta mig att sätta mig på cykeln och cykla en kilometer.

Känns ju ganska så onödigt att ta bilen. Som dessutom inte mår bra av det hela. Jag skulle inte köpa en sådan bil...

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

804 Inlägg
8 januari 2008
Tjejens ex tar sin v40 T4 till jobbet ca 100m hemifrån varje dag. När vi påpeckade att det sliter fint på turbo och motor sa han att vi snackade skit, så jag väntar på turboras. tongue

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 januari 2008
baaki skrev:
Tjejens ex tar sin v40 T4 till jobbet ca 100m hemifrån varje dag. När vi påpeckade att det sliter fint på turbo och motor sa han att vi snackade skit, så jag väntar på turboras. tongue

En jag känner kallstartar bilen varje morgon, kör som en biltjuv 1km till jobbet och ställer den där.
Sen samma sak när han slutar.

Känns väldigt snällt mot bilen.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 661 Inlägg
8 januari 2008
Han kör (antar jag) längre sträckor också imellanåt, så ja..spela roll :S

SSS -12
3 217 Inlägg
8 januari 2008
Det är ju inte bara den delen att det skulle vara jobbigt att gå 1 km, det är fan inte jobbigt... Det är skönt!

Tycker man inte att det är skönt, cykla!

Gillar man inte att cykla så köp en jävla moped...

Men att starta upp bilen för att köra 100 meter eller 1 km det är mer än bara onödigt i hälsoskäl... Det sliter som fan på miljön, det tar ju en hel evighet att få en katalysator att fungera som en renare! Det görs inte på 1 kilometer...

Sen tar det ju onödigt med bensin, eftersom det är en bristvara (iofs hela oljetjofräset) så bör den väl inte ta slut på kortare sträckor?

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

Körv
3 535 Inlägg
8 januari 2008
Själv har jag tio mil till mitt jobb big_smile

Truckdriving Man

Sök